Displayproblem i SW 2000
Fra : Christian Aarup Søre~

Dato : 26-10-01 10:24

Hej

Jeg sidder og arbejder med nogle tegninger i Solid Works 2000. I den forbindelse har jeg problemer med visningen af tegningerne på skærmen.
Når jeg "fillet'er" et emne, og ser på det i shaded view er det som om man kan se ind i emnet. Det ser ud som om at emnet er lavet af tyndplade.

Jeg er bange for at det er et spørgsmål om min maskines størrelse, men er ikke sikker.
Der arbejdes på en pentium II 350 mHz med 128 mb RAM, mit grafikkort er et RIVA TNT med 16 mb RAM.

Hvis det ikke er maskinens størrelse der er problemet, er der så en smart indstilling som jeg har overset ??

På forhånd tak

Christian Sørensen
Stud. Ing.
Ingeniørhøjskolen Odense Teknikum

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 26-10-01 22:02

Hej Christian,

Du kan sagtens benytte din maskine til SolidWorks. Jeg er sikker på at
problemet er dit grafikkort. Hvis dit grafikkort ikke arbejder med "OpenGL"
kan du slå "Tools" - "Options" - "Performance" - "Use software OpenGL" til.
Dette betyder at din grafik bliver lidt langsommere, men nu skulle dine
grafikfejl være væk.

Problemet kan evt. også løses ved at opdatere din grafikkort-driver. Du kan
også kigge på http://www.sdh.dk/grafik og se hvilken driver-version som bør
anvende.

Jeg håber det hjælper.

Med venlig hilsen
Solid Design House
Jess G. Frandsen, http://www.sdh.dk

Fra : Christian Aarup Søre~

Dato : 27-10-01 18:08

Hej Jess

Tak for dit indlæg.

> Du kan sagtens benytte din maskine til SolidWorks.

Det er jeg glad for, jeg vil så nødigt ud og investere i en ny maskine lige nu !!

> Jeg er sikker på at problemet er dit grafikkort. Hvis dit grafikkort ikke arbejder med "OpenGL"
> kan du slå "Tools" - "Options" - "Performance" - "Use software OpenGL" til.

Jeg tror at du har fat i noget der, men umiddelbart så skulle mit grafikkort understøtte OpenGL (der er tale om et Realtek Winfast 3D S320, med nVidia RIVA TNT)
Jeg har prøvet at gøre som du skriver, men jeg kan ikke finde - "Use software OpenGL" - under Performancedelen.

Som det næste vil jeg prøve at opdatere min driver !

Med venlig hilsen

Christian Sørensen

Fra : Jones

Dato : 27-10-01 19:23

Søg på Nvidia WWW efter den der hedder noget med XP (version 21.xx) - funker
på TNT kortet.