Fatal errors
Fra : Kim Strøiet

Dato : 26-10-01 08:56

Ind i mellem får man en fatal error når man arbejder med Autocad. For at
kunne fejlfinde vil jeg gerne vide hvilken fejl der opstår. Jeg har været
inde på Autodesk's knowledge base for at finde betydningen, men uden succes.
Findes der andre steder man kan søge?

Min fejlmeddellelse hedder "unhandled Access Violation Reading 0x01f5
Exception at 6e71dbh".

MVH

Kim

Fra : P.C.

Dato : 26-10-01 11:08

Hi.

Kim Strøiet skrev i meddelelsen
<3bd916be$0$219$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>,"unhandled Access Violation Reading 0x01f5
>Exception at 6e71dbh".

Det betyder jo, at programmet har prøvet at skrive til noget hukommelse der ikke
existerer eller som er optaget af anden data.
Hvis du har sat AutoCAD til at skrive alt på C: drevet og der ikke er mere
plads, eller hvis du arbejder med en meget stor tegning hvor AutoCAD skal
swappe, det der ikke er plads til i arbejdshukommelsen og der så ikke er mere
swap plads, --- så vil du sikkert få samme meddelelse.
Det er jo ikke en fejlmeddelelse der kun er begrænset til AutoCAD, men som du
kan opleve i mange andre programmer.
Måske er det for lang tid siden du har kontroleret for kryds refererede filer,
eller din harddisk har en lille fejl som filhåndterings systemet ikke har
registreret.
Så du skal måske køre et par vedligeholdelses programmer som Scandisk eller
simpelthen bruge de par timer, en overfladescanning tager.
"Access violation" kan jo kun forekomme i ganske bestemte situasioner, nemlig
når de addresser systemet vil bruge, allerede er blevet brugt ,eller hvis du
prøver at bruge noget hukommelse, der ikke er tilrådighed.
Just my 2 Kr.
P.C.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/

Fra : MajbrittB

Dato : 02-12-01 21:33

"Kim Strøiet" skrev d. 26-10-01 08:56 dette indlæg :
> [...]
succes.
> Findes der andre steder man kan søge?
>
> Min fejlmeddellelse hedder "unhandled Access Violation Reading 0x01f5

Din fejlmeddelelse er ikke specifik, den meddeler bare at der ikke er
RAM nok tilgængelig. Du kan måske løse problemet ved at forøge din
virtuelle memory til ca. 3 gange RAM hukommelsen.

MVH Majbritt

http://www.kandu.dk/