Bootdiskette ?
Fra : Ole Andersen

Dato : 26-10-01 07:39

Hej.

Kan man lave en bootdiskette til Red Hat 7.1 så man kan starte op
på disketten og f. eks. starte cfdisk derfra ?

Jeg har 20 harddiske der skal gøres helt tomme som de aldrig har
været brugt, så derfor har jeg brug for et eller andet der kan
slette harddiskene helt.

Jeg håber der findes et eller andet der kan bruges.

På forhånd tak.

--

Med venlig hilsen Ole Andersen - Aalborg
http://andersen.person.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 26-10-01 15:51

Den Fri, 26 Oct 2001 08:39:02 +0200 skrev Ole Andersen:

> [...]
>slette harddiskene helt.
>
>Jeg håber der findes et eller andet der kan bruges.

Det nemmeste er nok at downloade tomsrtbt og så køre en
dd if=/dev/zero of=/dev/hda
derfra.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Ole Andersen

Dato : 27-10-01 07:20

On Fri, 26 Oct 2001 14:50:52 +0000 (UTC), kfr@fleggaard.dk
(Kent Friis) wrote:

>Det nemmeste er nok at downloade tomsrtbt og så køre en
>dd if=/dev/zero of=/dev/hda
>derfra.

Tak for tipset, men det siger mig ikke en pind Det er
nærmest russisk for mig. Kan du forklare lidt om hvad det er
?

Det jeg skal bruge er til sammenligning en Startdisk som man
har til windows 98, med cfdisk på, eller måske bare fdisk.

Problemet er at Linux opretter harddisken som extended uden
logiske drev og så vil Windows fdisk ikke slette den, ellers
havde der ikke været noget problem.

Jeg kan starte Linux på en hd og sætte de andre i som nummer
to hd, men det tager jo utrolig lang tid når man skal
igennem 20 styk, derfor søgte jeg lidt hjælp her.

Jeg er ikke særlig inde i Linux endnu, da jeg ikke rigtig
har tid til at rode med det for tiden, men det kommer vel
med tiden

--
Med venlig hilsen Ole Andersen i Aalborg
<URL:http://andersen.person.dk>

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 27-10-01 08:38

Ole Andersen wrote:

> Tak for tipset, men det siger mig ikke en pind Det er
> nærmest russisk for mig. Kan du forklare lidt om hvad det er
> ?

Ovenstående sletter alt indhold af harddisken - herunder
partitionstabel såvel som dataområde.

> Det jeg skal bruge er til sammenligning en Startdisk som man
> har til windows 98, med cfdisk på, eller måske bare fdisk.

RedHat CD1 kan startes som rescue - er de forbundet med netværk, kan du
endda starte rescue mode over netværket. Der ligger vist cfdisk på dem
- fdisk går i hvert fald.

Rasmus

--
Is there anything else I can contribute?