Støjsvage kabinetter?
Fra : N I E L S

Dato : 26-10-01 01:10

Er der nogen der har et forslag til et godt støjsvagt kabinet?
Findes der nogle standarter mht. støjniveauer på kabinnetter?
N I E L S

Fra : MKE

Dato : 26-10-01 01:22

"N I E L S" <...REMOVE...underlig@mail.dk> wrote in message
> Er der nogen der har et forslag til et godt støjsvagt kabinet?
> Findes der nogle standarter mht. støjniveauer på kabinnetter?
> N I E L S

Jeg ved ikke om der er nogle standard´er, men studiedata.dk leverer nogle
guf-kabinetter. Har selv et server-kabinet derfra, og jeg har lige bestilt
nogle 2. generations støj-dæmpnings-måtter fra webconsult.dk, som sikker
kommer i starten af næste uge.

Mht. køler har jeg en Alpha 8045 med Pabst-fan, så sidste skridt i
støjdæmpning, bliver en ny strømforsyning...

MKE

Fra : Bo Andersen

Dato : 26-10-01 12:25

> Mht. køler har jeg en Alpha 8045 med Pabst-fan, så sidste skridt i
> støjdæmpning, bliver en ny strømforsyning...

Jeg var så heldig at der passer en standard 80 mm Pabst blæser i min
PSU, samtidig fjernede jeg og det gitter som sad foran/bagved blæseren.
Mmåske er du også så heldig ?
-Bo-

Fra : Kristian

Dato : 26-10-01 13:57

Noise Control. Se www.webconsult.dk

Dertil skal der også en Noise Control CPU køler og en form for harddisk
støjdæmpning som også kan købes der, hvis det skal være helt fuldendt! Har
man et grafikkort med køler, kan man nogle gange skifte den ud med en af
Noise Controls (Papst) små kølere, f.eks. 40 eller 50 mm.!

Fra : N I E L S

Dato : 26-10-01 14:27

Nu har jeg sat en måtte (med metalfilm på den ene side) i den ene side, så
må vi se hvad øre og nerver siger til det.
Men så vidt jeg kan forstå så er det kabinettets udformning, cpu-køleren
samt strømforsyningen, der er de 3 afgørende elementer.
N I E L S

Fra : Bo Andersen

Dato : 26-10-01 15:07

> [...]
> Men så vidt jeg kan forstå så er det kabinettets udformning, cpu-køleren
> samt strømforsyningen, der er de 3 afgørende elementer.

Samme her. Efter at have skiftet PSU og CPU bl=E6sere til Pabst er det
nu bl=E6seren p=E5 GFX-kortet der larmer. Geforce2 GTS.
Men har ikke rigtig mod p=E5 at skifte den, har pr=F8vet p=E5 et 3DFX =
Voodoo3
og resultatet var at hver anden linje p=E5 sk=E6rmen manglede
-Bo-

Fra : Thomas Jari

Dato : 26-10-01 15:35

> [...]
> Voodoo3
> og resultatet var at hver anden linje p=E5 sk=E6rmen manglede

Jeg har pillet blæseren af på mit GTS 2. Det giver ikke problemer her.

Mvh
Thomas Jari

Fra : Bo Andersen

Dato : 26-10-01 16:06

> Jeg har pillet blæseren af på mit GTS 2. Det giver ikke problemer her.
>
> Mvh
> Thomas Jari

Det lyder da utroligt, hvorfor har de så sat en der ?
Nå jeg prøver squ at pille strømmen fra, og se hvad
der sker.
-Bo-

Fra : Jens Sørensen

Dato : 26-10-01 17:51

"Bo Andersen" <boanurandersen@mail.tele.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder da utroligt, hvorfor har de så sat en der ?
> Nå jeg prøver squ at pille strømmen fra, og se hvad
> der sker.

Privat Computer - 10/2001 har en artikel om det, der hedder:

"Sluk blæseren!"

Resume:
Blæserne på de nye grafikkort ser imponerende ud. Men faktisk er de i de
fleste tilfælde ganske overflødige. Læs med og se om du trygt kan kappe
strømmen til den lille støjforurener på dit grafikkort.

MVH Jens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-10-01 15:50

> Noise Control. Se www.webconsult.dk