Musetyfus?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 25-10-01 22:16

Eller måske snarere 'slidgigt'? :)

Jeg er indehaver af en lidt ældre PC, som tidligere har været benyttet
af mine sønner - den er nok ca. 4 år gammel.
I de seneste dage er musen pludselig begyndt at opføre sig noget
underligt: Ind imellem går cursoren helt i stå, mens jeg stadig bevæger
musen, hvilket naturligvis er stærkt forsinkende på arbejdet - og
dødirriterende!
Jeg har selvfølgelig set efter, om der er nulremænd om kuglen - det ser
ikke ud til at være tilfældet.
Er det beskrevne en normal adfærd for en affældig mus? Er fire år med et
par timers daglig brug normal levetid for en 'standard' mus?

(Jeg skriver dette på en Mac, som incl. mus er 5 1/2 år gammel - og den
udviser bestemt ikke nogen lignende symptomer!)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Mogens

Dato : 25-10-01 23:19

On Thu, 25 Oct 2001 23:15:32 +0200, h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V.
Hansen) wrote:

> [...]
>Er det beskrevne en normal adfærd for en affældig mus? Er fire år med et
>par timers daglig brug normal levetid for en 'standard' mus?

Standard levetid for en mus er skam betydeligt mindre.

Du siger du har tjekket kuglen for snavs, men hvad med
de 3 ruller som kuglen skal trække rundt. Det er oftest på
dem at skidt og støv sætter sig, men også på de lejer som
rullerne sidder på. Hvis du skal tjekke det ordenligt er du nok
nødt til at skille musen ad.

Men ellers er det nu nok på tide at få fat i en ny mus.
Når den har holdt i 4 år kan du næsten ikke forlange mere.

Mvh Mogens