Støjdæmpning af harddisk
Fra : F.Larsen

Dato : 25-10-01 21:54

Hej

Nyere hardiske har jo brug for køling, gør denne boks det værre eller bedre ?
http://studiedata.dk/product.asp?product=71&page=1

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : Thïngmand

Dato : 25-10-01 22:11

> Nyere hardiske har jo brug for køling, gør denne boks det værre eller
bedre ?

Den dæmper sikkert fint nok - problemet er at harddisken bliver alt for
varm.

Brug i stedet http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=48 fra Noice
Control - siden jeg installerede den har jeg ikke hørt fra min harddisk!

Fra : Martin Bangsø

Dato : 25-10-01 22:30

On Thu, 25 Oct 2001 23:11:26 +0200, Thïngmand wrote:

> Brug i stedet http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=48 fra Noice
> Control - siden jeg installerede den har jeg ikke hørt fra min harddisk!

Hvor varm bliver din hd i den?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Thïngmand

Dato : 26-10-01 07:56

> Hvor varm bliver din hd i den?

Aner det ikke, men i hvert fald ikke varmere end den var før den kom i gummi
ophæng.

Kan man på nyere motherboard se temp. på HD eller skal det måles manuelt?

Fra : Bo Andersen

Dato : 26-10-01 10:13

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Brug i stedet http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=48 fra Noice
> Control - siden jeg installerede den har jeg ikke hørt fra min harddisk!

Jeg synes det var for dyrt, så jeg lavede selv en med 4 stk postelastikker
og to gamle blyanter.
Stik elastikkerne gennem den lille sprække i et 4,25" bay stik derefter den
ene blyant igennem alle 4 elastikker.
Træk nu elastikket ud og gør det samme i den anden side.
Harddisken føres nu ind imellem elastikkerne, og der sidder nu praktisk talt
resonansfri. Og stadig utrolig stabil.
Jeg kan dog godt ane den snurrer, men MEGET MEGET mindre end før.
Maxtor Diamond MAX 40+ 7200 RPM
Pris ca. 10,- og en times abejde.
-Bo-

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-10-01 11:04

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> wrote in

[SilentDrive...]

> Nyere hardiske har jo brug for køling, gør denne boks det værre
> eller bedre ?

Værre. Jeg har haft en IBM GXP75'er i sådan en, og temperaturen steg
mærkbart, uden jeg dog har målt på det. Disken kørte iøvrigt
upåklageligt i SilentDriven i et års tid(indtil jeg opdagede IBM
Featuretools acoustic funktion).

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : MTP

Dato : 26-10-01 11:37

> (indtil jeg opdagede IBM Featuretools acoustic funktion)

og det er??

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 26-10-01 12:12

"MTP" <mtp@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> og det er??

Et program, hvormed du mod en lille ydelses-nedgang kan reducere eller
eliminere støjen fra læse/skrivehovedet. Virkeligt effektivt!

Programmet kan hentes et sted på
http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

mvh
Peter

Fra : MTP

Dato : 26-10-01 12:57

WOW - det er sgu lyd-nedsættelse der vil noget!!!
har i enablet det der cache reading??

--
MVH
Michael T Pallesen - Århus

Fra : Martin Bangsø

Dato : 26-10-01 16:11

On Fri, 26 Oct 2001 10:03:47 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> [...]
> mærkbart, uden jeg dog har målt på det. Disken kørte iøvrigt
> upåklageligt i SilentDriven i et års tid(indtil jeg opdagede IBM

Jamen er det ikke kun støjen fra læsehovedet der kan elimineres vha.
Featuretools?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 26-10-01 19:26

Martin Bangsø <martin_b@iname.com> wrote in

> Jamen er det ikke kun støjen fra læsehovedet der kan elimineres
> vha. Featuretools?

Nej. Rotationsstøj forsvinder også. Selv resonans bliver dæmpet,
selvom der stadig kan være plads til yderligere resonansdæmpning via
f.eks. gummiophæng.

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 29-10-01 10:55

> Martin Bangsø <martin_b@iname.com> wrote in

> Nej. Rotationsstøj forsvinder også. Selv resonans bliver dæmpet,
> selvom der stadig kan være plads til yderligere resonansdæmpning via
> f.eks. gummiophæng.

Rotationsstøj forsvinder *ikke* (i mit tilfælde). Den støjer som bare
pokker, men seekstøj er væk. Har endda brugt gummi ophæng.

mvh Bernhard