Langsomt netkort?
Fra : Gimmer

Dato : 25-10-01 21:35

Når jeg kopiere over lan bruger min computer meget tit over 50% cpu
resources! er det fordi jeg har et skod netværkskort (som i øvrigt er et
noname)

vh Gimmer?

ps. min computer er en:

XP 1800
640mb DDR RAM
osv. så den er ikke totalt skod, men hvorfor H"#"#%!"¤ skal den bruge så
meget processer kraft?

Fra : Kim Jakobsen

Dato : 25-10-01 22:28

Er også intereseret, da min bruger omkring 80% kører 1600Mhz med 512ddr ram
mit netkort er et billigt D-link

/Kim

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 25-10-01 22:35

Kim Jakobsen wrote:
> Er også intereseret, da min bruger omkring 80% kører 1600Mhz med 512ddr ram
> mit netkort er et billigt D-link
>
> /Kim
>
> "Gimmer" <Gimmer@cool.dk> wrote in message

Tja der er jo flere muligheder. Har ofte oplevet det i forbindelse:

Dårlige forbindelse fra netkort til switch - opleves med mange errors
Dine harddiske kører DMA mode
Netkortene kan ikke finde ud af at dele irq'er
Netkortet er i stykker

Umiddelbart ville jeg tjekke om du transmission errors først.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Gimmer

Dato : 26-10-01 09:26

Jeg brugte ikke en router det var direct connect!
den ene computer som er en 1500 nhz brugte ca
0-13% min som er ca. 300mhz hurtigere brugte 50-98%
kan det være en forskel på netkortne?

vh Gimmer