Kan ikke afvikle ASP på min PC
Fra : Brian A. Sørensen

Dato : 25-10-01 19:46

Hej.
Jeg har installeret Personal Web Server (PWS) på min maskine, og
følger en totural på HTML.dk hvor jeg skal lære at lave scripts.
Jeg gør nøjagtigt (tror jeg) som de skriver, men *.asp scriptet
bliver ikke afviklet. Script eksemblet ligger på HTML.dk under
tutorials/ASP/lektion3.

Har jeg sat PWS forkert op eller noget?
Håber nogen kan hjælpe mig igang.

BAS
ICQ# 96583497

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Hyldsgaard -~

Dato : 26-10-01 10:16

"Brian A. Sørensen" <BAS@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg gør nøjagtigt (tror jeg) som de skriver, men *.asp scriptet
> bliver ikke afviklet. Script eksemblet ligger på HTML.dk under

Får du en fejl, når du forsøger at åbne din *.asp fil i browseren? Og i så
fald, hvilken?

Scriptet i tutorial 3 er meget simpelt og burde virke fint med PWS. Hvis du
blot klipper koden ud og gemmer den i en .asp fil burde det virke.

Michael Hyldsgaard
http://www.jirty.dk

Fra : Rico Laursen

Dato : 26-10-01 11:54

Husker du at gemme i dine filer i: inetpub/wwwroot/mappe!?
Hvordan kalder du dine asp-sider!?
De skal kaldes således:
http://localhost/mappe/test.asp

har du checket disse ting!?