Skipper igen:-)
Fra : Claus Frørup

Dato : 25-10-01 17:19

Hejsa venner.
Så blev jeg endelig skipper igen.
Jeg har overtaget min tidligere skippers L-23, for en meget lille penge.
Ja, jeg er næsten flov over at nævne, at jeg kun har givet 20.000kr. for
den. Se billederne af den ved at klikke på "Min nye båd" i venstre ramme
på: http://home.worldonline.dk/~cfroerup/

Planen er at få malet bunden, søsat båden og så få den sejlet til
Brøndby havn i den kommende week-end... Jeg har endnu ikke besluttet
mig, men jeg regner med at den skal blive i vandet vinteren over.

Hold fast i halen på en hidsig tiger hvor er jeg bare glad i
øjeblikket
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-10-01 17:23

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Planen er at få malet bunden, søsat båden og så få den sejlet til
> Brøndby havn i den kommende week-end... Jeg har endnu ikke besluttet
> mig, men jeg regner med at den skal blive i vandet vinteren over.

Hi sailor.

Hjertelig tillykke med skivet.

Den ser både pæn og velholdt ud Claus.

Så håber vi alle blot på et solrigt og varmt nyt sejlerår 2002.

Ship ohøj..

mvh
Admiral Bjørn

Fra : Claus Frørup

Dato : 25-10-01 18:10

Isang tao pinangalanan Bjørn Jørvad nagsulat :

>"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
klip<Om at få båden i vandet>
>Hi sailor.
>
>Hjertelig tillykke med skivet.

Tak skal du have.

>Den ser både pæn og velholdt ud Claus.

Det er den også, jeg har jo selv lagt en hel del kræfter i
vedligeholdelsen af den, i de næsten 7 år jeg har sejlet sammen med min
kammerat.

>Så håber vi alle blot på et solrigt og varmt nyt sejlerår 2002.

Amen to that

>Ship ohøj..
>
>mvh
>Admiral Bjørn

Admiral? Er det ikke kun en ömega du har? )

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 25-10-01 18:24

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Admiral? Er det ikke kun en ömega du har? )

Jep - men min jolle er en Admiral Diplomat - i hverfald hvad møllen
angår....

mvh
Admiral Bjørn...... http://www.igkad.de/site/home.htm

Fra : Torben E

Dato : 25-10-01 18:52

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> wrote in message

> [...]
> Ja, jeg er næsten flov over at nævne, at jeg kun har givet 20.000kr. for
> den. Se billederne af den ved at klikke på "Min nye båd" i venstre ramme

Det er dæleme billigt, tillykke.

Torben E

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-10-01 12:41

Isang tao pinangalanan Torben E nagsulat :

klip

>Det er dæleme billigt, tillykke.

Tak skal du have.
Det er så billigt at det næsten tangerer pirateri

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 28-10-01 23:53

> Tak skal du have.
> Det er så billigt at det næsten tangerer pirateri

Jeg gætter på, at det har noget at gøre med den "udestue", som Steen byggede
til for nogle år siden
Men Til Lykke alligevel og velkommen tilbage i havnen.

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Claus Frørup

Dato : 29-10-01 17:36

Isang tao pinangalanan Henning Rasmussen nagsulat :

>Jeg gætter på, at det har noget at gøre med den "udestue", som Steen byggede
>til for nogle år siden

Det var sjovt nok udestuen/skydetårnet der lokkede tre mulige købere
til. To af dem kunne ikke lide reparationen i bagbord fribord og den
sidste kunne ikke lide riggen (Han _ville_ have 7/8dels rig)

>Men Til Lykke alligevel og velkommen tilbage i havnen.

Tak skal du have. Jeg glæder mig også til at komme ud og drille jer alle
sammen igen

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-11-01 16:48

Isang tao pinangalanan Claus Frørup nagsulat :

>Så blev jeg endelig skipper igen.
klip

>Hold fast i halen på en hidsig tiger hvor er jeg bare glad i
>øjeblikket

I dag fik jeg ordnet papirarbejdet vedrørende havneplads,
klubmedlemsskab og beriget Havn og klub med 10.900, så næste sæson er
betalt. Nu mangler jeg bare at få skivet smidt i Ishøj havn og sejlet
hjem til Brøndby....
Det skulle have været ordnet i onsdags, men med den vind der var, ville
jeg dælme ikke have mit skiv til at hænge og dingle i en lastbilmonteret
kran. Hvis vejret arter sig, får jeg den i vandet Tirsdag, Onsdag eller
Torsdag i næste uge
--

Så blev jeg endelig skipper på egen båd igen. Se billederne af KIRI.
http://home.worldonline.dk/~cfroerup/ Klik på "Min nye båd"

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-11-01 17:01

"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> klubmedlemsskab og beriget Havn og klub med 10.900, så næste sæson er
> betalt. Nu mangler jeg bare at få skivet smidt i Ishøj havn og sejlet

Så er formalitetrne på plads og du har et tilholdssted.

Men *PRISEN*............. er det virkelig *SÅ* dyrt ovre hos jer.

I Vejle Motorbådsklub (som også er i samme område som Vejle Sejlklub) koster
det for min jolle (6,3 meter):

Indmeldesesgebyr: 500 Kr.
Klubkontingent: 700 Kr.
Bådplads: 1900 Kr.
Vinterplads: 675 Kr.

Når dette er klaret falder den årlige omkostning til: 2.500 Kr. incl. fri
strøm og postevand, da min jolle er opbevaret privat i hal stående på en 2
tons trailer.

Vi må håbe på godt vejr for dig....

mvh
Admiral Bjørn

Fra : Claus Frørup

Dato : 02-11-01 20:17

Isang tao pinangalanan Bjørn Jørvad nagsulat :

>"Claus Frørup" <claus@froerup.dk> skrev i en meddelelse
Klip

>Så er formalitetrne på plads og du har et tilholdssted.

Jeps, nu er jeg tilbage i flokken igen

>Men *PRISEN*............. er det virkelig *SÅ* dyrt ovre hos jer.

Dyrt? nahhhh det er da ikke så galt.

Selve pladsen på 3x10m koster 8.000 i indskud.
Havneafgift 1/11 - 31/12 = 500
Havneafgift 1/1 - 30/6 = 1590
1 års klub+indmeldelse = 850

Hov, det er da hele 10.940 jeg har forgyldt havnen med

> [...]
>strøm og postevand, da min jolle er opbevaret privat i hal stående på en 2

Det er jo ikke så dyrt.

klip<Om at få båden i vandet>

>Vi må håbe på godt vejr for dig....

Jeg har også stået hele eftermiddagen og hældt det lifligste og mest
velskænkede fadøl ud til Kong neptun

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 03-11-01 11:25

| klip<Om at få båden i vandet>

Hmm, jeg står for at købe båd. Det er lige oppe over! Båden ligger i vandet
og skal derfor lige løftes op, så jeg kan tjekke bund, køl og ror. Derefter
skal den i igen. Åhh - så skal den lige sejles fra Ålborg til Svanemøllen
(Kbh.).

Hvis I får fat i ham Neptun, så bed ham lige slappe af

mvh,
Peter Ingsø Laursen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-11-01 13:25

"Peter Ingsø Laursen" <peter_il@*NOSPAM*e-box.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis I får fat i ham Neptun, så bed ham lige slappe af

Hmmm.......man burde faktisk bruge hans tre-fork mod ham selv........mon så
ikke blæsten ville lægge sig.....bare lidt....?

mvh
Admiral Bjørn

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-11-01 14:11

> [...]

>Hmmm.......man burde faktisk bruge hans tre-fork mod ham selv........mon så
>ikke blæsten ville lægge sig.....bare lidt....?

Nej,nej,nej.... så går det først grueligt galt. Det eneste der hjælper
er masser af bestikkelse

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-11-01 14:10

Isang tao pinangalanan Peter Ingsø Laursen nagsulat :

klip

>Hvis I får fat i ham Neptun, så bed ham lige slappe af

Det lader til at han skal have noget mere øl

Fra : Claus Frørup

Dato : 07-11-01 20:44

> [...]

>Så blev jeg endelig skipper igen.
klip
>Hold fast i halen på en hidsig tiger hvor er jeg bare glad i

Og i dag kom "skivet" i vandet.
Jeg ankom med alt udstyret til Ishøj havn klokken 1430, i øsende
regnvejr og nogle gevaldige pust. Jeg har altid sagt: "Der findes ikke
dårligt vejr, kun dårlig beklædning" så jeg tog søtøjet på og gik i gang
med at rigge til.
Bombeslaget blev skruet på masten, bommen monteret, storskødet hugget
på skødebroen, storsejlet sat på bommen, køkkenstroppen monteret,
rebeliner og sejlpinde sat på storsejlet, en intermistisk
hækstagsstrammer blev også opfundet(den gamle var stjålet), fokken fik
sin sejlpind og blev hugget på forstaget, skøder, fald og hal gjort klar
og så var det tid til afgang...... meeeeeeeeeeeeen.

Vognmanden med kranen havde søsat "Skivet" ved den vestlige
ophalerplads, hvor vinden stod vinkelret på kajen. Det var ikke så godt,
jeg havde jo bedt om at få den søsat på den østlige plads der havde
"Fralandsvind".

Jeg skulle så ud at lege comboy og smide med lasso for at få fat i en
pæl, så jeg kunne forhale til et sted hvor jeg kunne lægge fra.

Det gik også meget godt, men jeg fik s´gu varmen af det pælefræs

Op med sejlene, hive fortøjningen ind, skubbe godt fra og hu hej hvor
det gik.... 4 hurtige kryds på så lidt plads, at det var temmelig
anstrengede. Ud kom jeg dog, og hilsede lige på de sædvanlige tilskuere,
inden jeg sejlede hjem til Brøndby Havn.

Det var blevet noget mørkt, (klokken var 1715 da jeg gik igennem
indsejlingen til Ishøj/Vallensbæk) men jeg kender jo de lokale vande så
der var ingen problemer med at finde Brøndby havn. Klokken 1745 lagde
jeg til ved F-broen, fik ordnet fortøjningerne, gjort klar skib og kunne
så gå op i klubben for at få en kop varm kaffe.....
Øj, hvor den smagte godt. Og hold lige bøtte, hvor var det fedt at komme
på søen igen