Labtec Pulse 424 er elendig
Fra : Jens Sørensen

Dato : 25-10-01 16:59

I sommers læste jeg en artikel (Komputer for alle nr 8 side 39 2001) om Labtec Pulse 424, hvor den vandt en test over Yamaha
YST-MS35D, Cambridge Soundworks DIGITAL og Logitech Soundman S-20.

Anmelderen påstod, at den var god til bas, brag, stemmer, musik osv. Jeg har derfor købt den og konstateret, at det eneste den er
god til er bassen - alt andet lyder forfærdelig. De to små højtalere kan ikke levere noget, som er i nærheden af tilfredsstillende
lydkvalitet - de lyder ikke bedre end højtalere til ca. 50 kr., som man får stukket i nakken, når man køber en computer.

Jeg har dog løst problemet en anelse ved også at tilslutte 2 dårlige MLi 698 højtalere til 100 kr. Det er nemlig således, at MLi
698-højtalerne mangler en del diskant, og det omvendte er tilfælde med de små Labtec Pulse 424-højtalere, og således kan de
kompensere for hinandens mangler. Ikke verdens bedste løsning, men det virker OK.

Billede og prisen for Labtec Pulse 424:
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384627925

Hvad kan man lære af det, stol aldrig på anmeldere.

Jens Sørensen

Fra : Morten

Dato : 25-10-01 17:24

> Hvad kan man lære af det, stol aldrig på anmeldere.

Tak for advarsel

Mvh.
Morten

Fra : Jens Sørensen

Dato : 25-10-01 18:24

"Morten" <morten789@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for advarsel

Jeg håber, at den måske kan redde nogle fra at købe disse højtalere, og
fx vælge Logitech SoundMan S-20

http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384637896

eller

Creative Labs SoundWorks Digital

Fra : Jens Sørensen

Dato : 25-10-01 18:33

"Jens Sørensen" <jensharikkemail@nomail.com> skrev i en meddelelse

> "Morten" <morten789@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hovsa, min kommentar blev sendt imens jeg var i gang med at skrive den
(må havde ramt Alt+s).

Jeg håber, at advarslen måske kan redde nogle fra at købe disse
højtalere, og
alternativt vælge Logitech SoundMan S-20 til 437 kr. (lidt dårligere bas
end Labtec, men de to små højtaler lyder langt bedre)
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384637896

eller Creative Labs SoundWorks Digital til 664 kr.
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597901

Især sidstnævnte har tilfredsstillende lydkvalitet - ikke så man råber
hurra, men er helt sikkert overmiddel i betragtning af prisen.

MVH Jens Sørensen

Fra : Jørgen S.

Dato : 25-10-01 20:30

Hej NG

Det hører måske ikke hjemme her, men er der ingen i NG der kan stave til
højttaler, det er med to t'er.

Hilsen
Jørgen

Fra : Jens Sørensen

Dato : 25-10-01 20:37

"Jørgen S." <Storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Det hører måske ikke hjemme her, men er der ingen i NG der kan stave
til
> højttaler, det er med to t'er.

Jamen, så er derfor, at jeg ikke kan få nogle artikler frem om emnet på
it-svar.dk, når jeg søger på den forkerte stavemåde. I øvrigt godtager
min stavekontrol både 1 og 2 t'er.

MVH Jens

Fra : Esben

Dato : 25-10-01 20:40

"Jørgen S." <Storgaard@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Det hører måske ikke hjemme her, men er der ingen i NG der kan stave til
> højttaler, det er med to t'er.

Det kan staves på begge måder.

--
Esben