Ny brænder ????
Fra : Dr. Koch

Dato : 25-10-01 16:18

Jeg skal til at have ny brænder....
Står og vakler lidt i mellem:
Lite-on's 16 speed med burnproof og
Plextor 24 speed. også med burnproof.....

Jeg vil gerne slippe så billigt som muligt, men stadig væk have noget der
virker.....
Lite-on koster ca.8-900 kroner
Plextor koster ca. 1500 kroner....
Jeg håber der er nogle der vil tilkendegive deres mening og hjælpe mig lidt
på vej....
Gerne Erfaringer med ovenstående....

Dj Koch
Flower me : 21024743

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-10-01 16:20

> [...]
> Lite-on koster ca.8-900 kroner
> Plextor koster ca. 1500 kroner....
> Jeg håber der er nogle der vil tilkendegive deres mening og hjælpe mig

Jeg ville selv købe Plextor 24x10x40.
jeg har en plexwriter 8x4x32, og den er stabiliteten selv.
Jeg er meget tilfreds med den og I min nye maskine skal der en Plexwriter
24x10x40 i
Men Lite-on brænderen har vist samme indmad som Plextor (har jeg i hvert
fald hørt), men det vides ikke med sikkerhed.
Du kan også få en 24x Lite-on til ca.1.100 kroner!
Lite-on brænderen har i hvert fald et godt ry her i NG'en.
Såååh, det er vist op til dig selv!

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : JokeSten

Dato : 25-10-01 22:17

jeg har en plexwriter 8x4x32. Efter at jeg havde haft den i 1½ år er
den begyndt at brokke sig mere og mere.( kunne ikke læse eller skrive på
et tidspunkt..hverken under win 2k/win 98 SE eller under linux ).
Den kom med en masse underlige lyde og gik kold.
Efter at jeg havde brænder og fysisk bankede lidt på den virker den igen.
Nu er problemet dog engang i mellem at den ikke har lyst til at brænde
nogle filer omkring 699-700 mb. (igen hverken under w2k/w98SE/linux )
Den kan dog godt brænde dem hvis jeg først laver et image (under Easy cd..
ikke
under nero)
Min brænder har godt nok brændt omkring 500 cd'er , men jeg er lidt skuffet
alligevel. Måske har jeg været uheldig og fået en mandagsmodel men hvis
risikoen
er der for at få en mandagsmodel.. hvorfor så ikke købe noget billigere også
regne med at det holder et år ?
Jeg regner lidt med at min plexer går kold om noget tid. Så køber jeg
ihvertfald en
Lite'on til det halve.... så kan jeg jo hvis den går i stykker efter et år
købe en ny
brænder for de penge som jeg sparede. EDB-hardware taber jo værdi meget
hurtigt, så hvem ved hvad der er bedst efter et år ? en DVD-brænder måske ?

Jeg ved godt at plexor generalt er kvali.. Har da også hørt om en gammel 2x
plextor der stadig fungerer perfekt ... men når prisen er dobbelt !?

anyway .. my 2 cents :)

JokeSten

Fra : Kristian

Dato : 25-10-01 21:30