CC og deres opsigelser
Fra : burgeren

Dato : 25-10-01 15:56

Hey

Nu har jeg jo lige fået adsl fra TeleDK og så vil jeg jo gerne opsige mit
fastpris abonnement.(FP120).

Det kan så ikke lade sig gøre siger de, pga faktureringsperioden går fra
21/10 til 21/12 og jeg opsagde den først 24/10.
Ja tak siger jeg, hvordan skulle jeg kunne vide at det var sådan de kører
deres faktura/opsigelsespolitik.
Og nu da de har lavet fakturaen, kan de ikke slette den igen. Så kan man jo
bare betale 400 kr (til noget jeg ikke kan bruge mere).

Det lyder som vås i mine ører, i vore højteknologiske dage. F*ndme om jeg
bestiller noget fra CC igen

mvh burgeren

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-10-01 16:05

"burgeren" <smileyco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja tak siger jeg, hvordan skulle jeg kunne vide at det var sådan de
kører
> deres faktura/opsigelsespolitik.

Hvad står der i dine vilkår?

Fra : burgeren

Dato : 25-10-01 16:10

De sagde hos CC at der ingen opsigelse var på FP120

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-10-01 16:57

In article <3bd82b2c$0$199$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, burgeren wrote:

> De sagde hos CC at der ingen opsigelse var på FP120

Nu spurgte Martin til de vilkår du har accepteret ved oprettelsen, og
der står:
Abonnementerne opkræves for en periode af 2 måneder. Opkrævning sker
forud for periodens påbegyndelse. Opsigelse af abonnement skal ske
senest 10 dage før udløbet af en abonnementsperiode.

Så du kunne sagtens vide det, men havde valgt ikke at læse dine
abonnementsvilkår.

(Gider du for øvrigt kaste et blik på
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html tak)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Time to be aggressive. Go after a tattooed Virgo.

Fra : burgeren

Dato : 25-10-01 18:09

Hey

Nu siger de jo der ingen opsigelse er, men at man skal låses på sit
abonnement fordi de allerede har skrevet en faktura ud. Det lyder noget
amatøragtigt at et sådan firma ikke kan finde ud af det.

Kan nogen forklare det tekniske i det ?

Der skal da nok være flere end mig der har haft dette problem. Omend de skal
findes her vides ikke.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-10-01 18:12

In article <3bd846f6$0$25387$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, burgeren wrote:

> Nu siger de jo der ingen opsigelse er, men at man skal låses på sit
> abonnement fordi de allerede har skrevet en faktura ud. Det lyder noget
> amatøragtigt at et sådan firma ikke kan finde ud af det.

Nej, der står i dine betingelser at du skal opsige senest 10 dage før
næste periode, det er i mine øjne ikke "ingen opsigelse".

> Kan nogen forklare det tekniske i det ?

Der er ikke noget teknisk, de gider bare ikke bruge resourcer på at
behandle kreditnotaer, det kan jeg godt forstå.

> Der skal da nok være flere end mig der har haft dette problem. Omend de skal
> findes her vides ikke.

Så har de heller ikke læst deres betingelser inden de bestilte
produktet.

Det har du stadig ikke gjort.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Sank heaven for leetle curls.

Fra : Gerner

Dato : 25-10-01 22:43

On Thu, 25 Oct 2001 17:12:22 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Så har de heller ikke læst deres betingelser inden de bestilte
>produktet.

Samme her, selv om jeg udmærket er klar over opsigelse og fakturering,
men jeg overså at isdn bundling giver halv tid på fastpris. Uha en
regning jeg nu får.

Underligt er det også at min periode går til den 29-10-01 og jeg har
ikke fået en faktura endnu. Nå men man har 14 dage netto.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-10-01 21:55

Thu, 25 Oct 2001 15:57:27 +0000 (UTC), skrev Andreas Plesner Jacobsen,
på 23 linier, i <slrn9tgdjt.4ul.apj@slartibartfast.nerd.dk>, :

> Abonnementerne opkræves for en periode af 2 måneder. Opkrævning sker
> forud for periodens påbegyndelse. Opsigelse af abonnement skal ske
> senest 10 dage før udløbet af en abonnementsperiode.

Og hvis man aldrig havde fået en regning?
Så¨er det jo ikke let og se hvornår den udløber .-)

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-10-01 21:57

In article <puugttgijb696fubm948im2gfhg6clcnv6@4ax.com>, Karsten Andersen wrote:

> Og hvis man aldrig havde fået en regning?
> Så¨er det jo ikke let og se hvornår den udløber .-)

Man ved vel hvornår man oprettede abonnementet?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Having the fewest wants, I am nearest to the gods.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-10-01 23:04

Thu, 25 Oct 2001 20:57:08 +0000 (UTC), skrev Andreas Plesner Jacobsen,
på 14 linier, i <slrn9tgv5q.4ul.apj@slartibartfast.nerd.dk>, :

>Man ved vel hvornår man oprettede abonnementet?
Det er ikke ensbetydende hvornår abb stopper...

Feks "jer" Andreas retter jo bare løsdagene til så det passer..
Om det så bliver den enevej eller den anden ved man jo intet om...
Det kan jo give en måned den enevej eller anden...

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-10-01 07:50

In article <0v2httkm25fpgeb5vlih03ld1toht6t9kf@4ax.com>, Karsten Andersen wrote:

> Det er ikke ensbetydende hvornår abb stopper...

Det håber jeg det er, ellers er det da en meget tåbelig måde CC
fakturerer på.

> Feks "jer" Andreas retter jo bare løsdagene til så det passer..

Hvis du med "jer" mener Tiscali, så arbejder jeg ikke der mere.

> Om det så bliver den enevej eller den anden ved man jo intet om...
> Det kan jo give en måned den enevej eller anden...

Nu har Tiscali jo også nogle andre opsigelsespolitikker, så du
sammenligner æbler og bananer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Never be led astray onto the path of virtue.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 26-10-01 11:20

Fri, 26 Oct 2001 06:49:41 +0000 (UTC), skrev Andreas Plesner Jacobsen,

>Hvis du med "jer" mener Tiscali, så arbejder jeg ikke der mere.

Sorry en smutter jeg godt vidste

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-10-01 16:41

On Thu, 25 Oct 2001 17:09:58 +0200, "burgeren" <smileyco@hotmail.com>
wrote:

>De sagde hos CC at der ingen opsigelse var på FP120

Så er det det der er gældende, uanset hvad der står i betingelserne, du
har lavet en aftale der afviger fra standart betingelserne, hvis de alså
sagde det inden du bestilte,,,
Hvis det var da du ville opsige dit abb. har de lavet en fejl ved at
oplyse dig det, om den fejl er bindende skal jeg ikke udtale mig så
skråsikkert på, det kommer væsentligt an på de nærmer omstændigheder.

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,