Micro ATX
Fra : Henrik V!

Dato : 25-10-01 13:13

Hej med jer!

Jeg skal bygge en maskine for en kammerat. Den skal bare bruge til kontor
apps, men der skal også brænder samt 30+ Gb disk i. Kan jeg tillade mig at
kaste alt det gear på en microATX PSU på f.eks. 145 Watt? Havde tænkt mig at
der skulle en Celly 1G eller noget i - den bruger jo ikke den store effekt.

mvh

/Henrik!

Fra : raven

Dato : 25-10-01 13:19

On Thu, 25 Oct 2001 14:12:48 +0200, "Henrik V!" <dj.dreng@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>der skulle en Celly 1G eller noget i - den bruger jo ikke den store effekt.

Yep, med celly 1 G skulle du kunne gøre det. Har du overvejet aopen
mx36 bundkortet ? brandbillig løsning. Bare køb celly in a box, for
køleren er ret støjsvag. Harddisk barracuda seagate IV 40 Gbyte er med
flydende leje og larmer ikke noget (alt om data, november nummer).

mvh

John

Fra : Henrik V!

Dato : 25-10-01 14:26

Jamen hva' f** er det for et chipset?

Fra : raven

Dato : 25-10-01 15:16

On Thu, 25 Oct 2001 15:26:08 +0200, "Henrik V!" <dj.dreng@get2net.dk>
wrote:

>Jamen hva' f** er det for et chipset?

via apolle pm133/pl133
Tja, det kan man jo slå op på www.google.com
Men det hævdes at være bedre end Intels tilsvarende all-in-one,
p.gr.a. at det er savage 3D grafik. Jeg tror det tager video ram fra
system ram, så det er en god ide med mindst 256 Mbyte ram, måske 512.
Lyd er vist AC97, men hvad skal man med det på kontoret.
Opløsning er ialfald meget rigelig selv til 21 ".
Der er et problem med den engelske manual på aopen's site. Men den
franske du'r. Men der står ikke så meget. Det er ikke noget OC
bundkort, da cpu voltage er automatisk.

mvh

John

Fra : Henrik V!

Dato : 26-10-01 10:37

Nåh... Jeg havde kigget på et MX36LE - det var et via PLE chipset - det
havde jeg alrig hørt om... Men nu er jeg med igen... :)

/Henrik!