cd rom drev væk?
Fra : P.Sørensen

Dato : 25-10-01 12:57

Hej
Jeg har pillet det gamle cdrom drev ud og sat et nyt i.
Men ved opstart vedkender den sig slet ikke drevet mere. Der findes bare "C"
drevet.
Er det simpelthen fordi kablerne ikke er sat rigtigt i - eller skal der
installeres noget software for at den kender det?
P.sørensen

Fra : Mogens

Dato : 25-10-01 13:11

On Thu, 25 Oct 2001 13:56:41 +0200, "P.Sørensen" <ps@vestnet.dk>
wrote:

> [...]
>Er det simpelthen fordi kablerne ikke er sat rigtigt i - eller skal der
>installeres noget software for at den kender det?

Hej

Der skal ikke bruges software, men tjek en ekstra gang at
kablet er sat ordentligt i og vender korrekt .
Tjek også at jumperen bag på CD drevet sidder rigtigt.
Hvis du har harddisk og CD drev på samme kabel, skal
CD drevet jumpes som slave.
Husk også at power kablet skal være trykket ordenligt i.

Mvh Mogens

Fra : P.Sørensen

Dato : 25-10-01 18:36

Det var jumperen. Tak for hjælpen.