Hvad betyder dette sømærke
Fra : Henrik Larsson

Dato : 25-10-01 12:19

Hej Sejlere

Hvad betyder en gul bøje med gult kryds som topmærke?

Der er idag blevet opsat 6 styks i kalbebod indløbet lige uden for vores
kontor, så vi undrede os bare

Mvh Henrik

Fra : Claus Frørup

Dato : 25-10-01 13:01

Isang tao pinangalanan Henrik Larsson nagsulat :

>Hej Sejlere
>
>Hvad betyder en gul bøje med gult kryds som topmærke?
>
>Der er idag blevet opsat 6 styks i kalbebod indløbet lige uden for vores
>kontor, så vi undrede os bare

De hedder "Speciel afmærkning" og anvendes til afmærkning af særlige
områder hvor afmærkningen ikke direkte tjener til vejledning for den
egentlige sejlads. De bruges som regel til at afmærke
kloak/spildevandsudløb, kabler, skydeområder, rørledninger,
måleinstrumenter, fredningsområder osv,osv.
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Henrik Larsson

Dato : 03-11-01 21:55

> Der er idag blevet opsat 6 styks i kalbebod indløbet lige uden for vores
> kontor, så vi undrede os bare

Chris skrev til mig med følgende:
Hvor ved kalvebodløbet, kan du angive nogenlunde position. der er tale om
specialafmærkning, men hvorfor de er der er et godt spørgsmål.

Da jeg ikke kan svare tilbage på hans email:
Recipient address rejected: Not accepting mail for this account for
following reason: Account Inactive (MTA:imta04)

svarer jeg her.

Det er lige NØ for "Fisketorvet" ud for godsbanegården.

Mvh Henrik

da denne er lukket

Fra : fiduusen.dk

Dato : 08-11-01 13:35

http://www.fiduusen.dk/navigation/afmaerkning.html#special

Fra : Børge Magnussen

Dato : 23-12-01 10:49

De benyttes ved f.eks. forbudsområder (for eks. reservater).
Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Mikkel Xbrahm

Dato : 02-01-02 22:06

Det gule sømærke med kryds på toppen er en "isoleret fareafmærkning" og den
specifikke betydning fremgår som oftest af søkortet for området (dvs. når
det er nye mærker af efterretning for søfarende).

Jeg mener at have set et uddybningsfartøj omkring de nævnte mærker i
kalvebod, så der er nok røget noget i havnen som rager op fra bunden og kan
være til gene for de sejlende.

Mvh.
Mikkel _/)_

Fra : Ole

Dato : 01-02-02 23:14

Lige en rettelse:
"Isoleret fareafmærkning" er en rød/sort stribet tønde med 2 kugler på
toppen.
Hilsen Ole