Problemer med Jmail
Fra : Lars Olesen

Dato : 25-10-01 11:57

Jeg har problemer med at få JMail til at sende til en anden
adresse end min egen. Hvis jeg sender til lars@legestue.net får
jeg e-mailen, men hvis jeg sender til fx lsolesen@hotmail.com får
jeg ikke e-mailen.

Det hele bygger på en formular, hvor brugeren indtaster data.
Vedkommende klikker derefter på Send, og siden gennemløber
følgende if-sætning.

Jeg har tjekket, at navn og modtager har det rigtige indhold
efter formularindtastningen.

-- KODE START -----------------------------------------

if Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then

' Formularindstastningerne gøres til variable

navn = request("navn")
modtager = request("ad")

' Konfigurér med smtp-server, afsender og tekst

   Set objMail = server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

   ' ## MAILPROG OPSÆTNING
   objMail.Sendername = "Fodboldens Legestue"
   objMail.ServerAddress = "mail.legestue.net"
   objMail.Sender = "lars@legestue.net"
   objMail.ReplyTo = "lars@legestue.net"
   objMail.subject = "Besøg Fodboldens Legestue"

   ' ## MODTAGER PÅ EMALEN
   objMail.AddRecipient modtager

' ## TEKST I EMAILEN
StrMailBody = "En eller anden tekst"
   objMail.body = strMailBody

   objMail.Priority = 3

   ' ## SENDER
   objMail.Execute

   Set objMail = nothing

   If err.Number < 0 Then

      Response.Write "<p><b>Anbefalingen blev ikke sendt. Prøv igen
senere.</b>"

   Else

Response.write "<p>Anbefaling sendt til
" & modtager

end if

[SNIP FORMULARINDTASTNINGEN]

End if

-- KODE SLUT -----------------------------------------

Med venlig hilsen
Lars Olesen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thygesen

Dato : 25-10-01 18:57

> [...]
> jeg ikke e-mailen.
>
> Jeg har tjekket, at navn og modtager har det rigtige indhold

Jeg vil tro at det er den server du prøver sende igennem der ikke tillader
at du sender til den anden email-adresse, jeg har haft samme problem og da
jeg fandt den rigtige mailserver at sende mailen igennem, så kom det til at
virke.

Jeg vil altså tro at det kan hjælpe at du ændre linien:
objMail.ServerAddress = "mail.legestue.net"

Mvh. Christoffer Thygesen

e-mail: cht@cht.dk
homepage: http://cht.dk

Fra : Lars Olesen

Dato : 25-10-01 19:15

> Jeg vil altså tro at det kan hjælpe at du ændre linien:
> objMail.ServerAddress = "mail.legestue.net"

Til hvad?

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-10-01 15:58

Hej Lars,

Prøv evt. at udskrive error-objektet så du kan se hvad der går galt og om
mailen bliver sendt afsted. Hvis problemet er som Christoffer siger så
skulle du gerne få en fejl.

Mvh,
Tony

--