Er denne kombination god?
Fra : Per Nielsen

Dato : 25-10-01 10:22

Skal til at bestille dele hjem til en kammerat. Vi har flg. dele i tankerne:

Bundkort: Asus A7V133-C (VIA KT133A)
CPU: AMD Athlon Thunderbird 1200mhz (200mhz)
Køler: Thermal Take Vulcano 6CU+ (kobberbund)
Kabinet: Codegen ATX 4013/G1 (300W)

Han har i forvejen 256MB PC133 SDRAM samt Voodoo3. Sound Blaster Live! Bulk.
Toshiba XM-6702B CD-ROM (48x). LiteOn LTR-12102B brænder.

Vi køber bundkortet fordi det kan fås for under en tusse. Jeg ved godt der
er nyere og bedre på trapperne. Mit spørgsmål er mere om der er nogle kendte
og specielle problemer ved dette bundkort? Jeg har hørt en del om problemer
med VIA chipset, men er dette bundkort specielt ramt? Er der en speciel
BIOS-version jeg bør kaste mig over, eller skal jeg bare sørge for at have
den nyeste? Hvilke 4in1 drivere kan anbefales? Maskinen skal mest bruges til
bank online, andet arbejde, tekstbehandling, billedbehandling, surfing, lidt
brænding. Ikke så meget spil.

Det kommer til at køre med bl.a. Win98SE, CloneCD 3.1.0.0, Nero 5.5.5.1,
IExplorer 5.5, Outlook 5.5.

Fra : raven

Dato : 25-10-01 12:18

On Thu, 25 Oct 2001 11:22:03 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Skal til at bestille dele hjem til en kammerat. Vi har flg. dele i tankerne:
>
>Bundkort: Asus A7V133-C (VIA KT133A)
>CPU: AMD Athlon Thunderbird 1200mhz (200mhz)

ja men køb dog noget fsb266, for det kan han med det bundkort og den
ram. Eventuelt XP cpu'erne.

> [...]
>bank online, andet arbejde, tekstbehandling, billedbehandling, surfing, lidt
nyeste bios, nyeste 4-in-1

det findes på ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/
foruden bios-opdater asus-update, monitor program (bundkort), promise
drivere .....

>Det kommer til at køre med bl.a. Win98SE, CloneCD 3.1.0.0, Nero 5.5.5.1,

Hvis det er den engelske version af windows98se kan du opdatere til
IE6 og Outlook6 ved at go ind på www.microsoft.com og finde windows
update under Funktioner. Sørg for en god internet forbindelse og et
billigt tidspunkt. Den danske IE6 er vist ikke kommet endnu.

mvh

John

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-10-01 12:28

> billigt tidspunkt. Den danske IE6 er vist ikke kommet endnu.

Yep den er nys ankommet på den danske side

Michael

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-10-01 16:38

"raven" <johnknuhtsen@mailme.dk> wrote in message
> ja men køb dog noget fsb266, for det kan han med det bundkort og den
> ram. Eventuelt XP cpu'erne.

Jeg ved heller ikke hvad jeg lige tænkte på, selvfølgelig skal det være en
1200mhz (266) og ikke en (200). 266'eren er faktisk et par håndører
billigere, når vi nu har planlagt at bestille det hele hos shg. Desværre kan
det ikke blive en XP, da der også kigges skarpt på prisen.

> nyeste bios, nyeste 4-in-1
>
> det findes på ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/
> foruden bios-opdater asus-update, monitor program (bundkort), promise
> drivere .....

Takker.

> [...]
> update under Funktioner. Sørg for en god internet forbindelse og et
> billigt tidspunkt. Den danske IE6 er vist ikke kommet endnu.

Han har kun 56K modem, så det kommer han selv til at afgøre ;).

Fra : *Xray

Dato : 26-10-01 00:20

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den danske IE6 er vist ikke kommet endnu.

Jo da.

*Xray

Fra : René Jensen

Dato : 25-10-01 12:34

Per Nielsen wrote:

> [...]
> bank online, andet arbejde, tekstbehandling, billedbehandling, surfing, lidt

Har nogenlunde samme konfiguration, og jeg har ikke nogle problemer med
at få min computer til at køre stabilt. Jeg har ikke installeret VIA
driver, som fulgte med til Asus boardet, da det kører fint nok med de
drivere, som er standard med Windows 2000 installation. Jeg vil mene at
det kun var i starten, at der var store problemer med VIA chipsettet,
men det kunne rettes ved at downloade nye drivere fra VIA's hjemmeside.
Da de VIA drivere, som fulgte med Windows 98SE ikke var stabile nok.

Måske lidt mere RAM, hvis han er seriøs med hensyn til billedbehandling
.... her tænker jeg på Photoshop :)

> Det kommer til at køre med bl.a. Win98SE, CloneCD 3.1.0.0, Nero 5.5.5.1,
> IExplorer 5.5, Outlook 5.5.

Hvorfor ikke Windows 2000, Netscape og Eudora i stedet for Windows 98SE,
Internet Explorer og Outlook?

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-10-01 16:43

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> wrote in message
> Måske lidt mere RAM, hvis han er seriøs med hensyn til billedbehandling
> ... her tænker jeg på Photoshop :)

Han kører fint med 256MB SDRAM, det er ikke de helt store billedbehandlinger
han skal have gang i.

> Hvorfor ikke Windows 2000, Netscape og Eudora i stedet for Windows 98SE,
> Internet Explorer og Outlook?

Er Windows 2000 og VIA ikke at bede om problemer? Eller har de fået check på
det? Jeg tror han er meget godt tilfreds med IExplorer og Outlook. Det har
også noget med vaner at gøre. Desuden bliver det mig der skal installere
programmerne, sætte ham ind i det osv., så det............;)