Mus / trackball til børn
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-10-01 08:42

Hej

Jeg har tidligere set, at folk har spurgt/efterlyst en mus eller en
trackball til de små poder, så her kommer lidt info.

Da mine børn nu selv har nået computerinteressen gik jeg (som så mange
andre) ud på nettet og ledte efter en trackball til børn. Der findes to
modeller - Microsoft Easyball som er udgået for lang tid siden og så
findes der Genius Kidsball. Jeg har ikke helt fundet ud af om Kidsball
stadig laves eller er taget ud af produktion, men i Danmark kan den ikke
skaffes. Så fandt jeg en lille shop i New Zealand som forhandlede den.
Prisen inkl porto hjem til Danmark var 250,- danske kroner - hvilket jo
endda er billigt i forhold til almindelige trackball priser i Danmark.
Forsendelsestiden var 12 dage.

Norsk link til Genius Trackball:
http://www.handy.no/hardware/mus/kidsball.htm

Link til shoppen: http://modec.safeshopper.com

Begge drenge har taget trackball'n til sig og får meget mere ud af
spillene nu end da de skulle styre med min 'voksen'-trackball.

mvh
Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Lotte L.

Dato : 25-10-01 20:00

Hej Karsten
Hvordan er musen størrelsesmæssigt? Min datter er tre år, og har ikke
verdens største hænder, men hun er meget interesseret i computerspil. Kan du
også anbefale den til hende?
Og nu vi er ved det! Hvilke spil vil du/eller I andre anbefale til den
alder?
På forhånd tak
Vh. Lotte

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-10-01 23:21

Hej

Den kan jeg godt anbefale. Mine børn er 2½ og næsten 4 - specielt den
lille har stor fornøjelse af den.

Jeg har også en almindelig trackball og det jeg noterede mig var at
børnene prøvede at betjene den med begge hænder, men en kugle der kun er
2½cm i diameter er svær at styre med to hænder. Denne her har en kugle
på ca 7-8cm i diameter og er meget lettere at kontrollere. Desuden har
knapperne en tilpas stor afstand så det er lettere at skelne mellem
højre og venstre end hvis knapperne sidder i en stribe ved siden af
hinanden. Selve trackball'n er vel ca 15cm i diameter.

Den kan også fungere sammen med en almindelig mus. Jeg har således min
egen trackball fra Logitech og så denne Kidsball fra Genius. Begge
styres i øvrigt af Logitech driveren og det betyder at jeg har kunnet
indstille min med de indstillinger jeg vil have og børnenes med de
indstillinger der passer dem. Det gør det jo let når man ikke lige skal
'indstille' computeren til børnebrug.

Jeg synes i øvrigt også selv om trackball'n .

Med hensyn til børnespil har vi fundet ud af at det ikke må være for
avanceret - så bliver det blot til en øv-oplevelse. Så det kan godt være
svært at finde de første gode spil.

I listen over børnespil vi har er:
-PS Bamse Holder Fødseldags - Bilka 90-100 kroner, keder den store, men
kanon god til den lille.

-Bananer i Pyjamas - Tid til fest, Bilka 90-100 kroner, god til den
store - lidt for avanceret til den lille.

-Magnus og myggen 1 - Bilka 90-100 kroner, god til begge

-Bamses Billedbog - Bilka 90-100 kroner, god til den store, for
avanceret til den lille.

-Disney's Dinosauerne Juniorspil - Bilka 299,-, Flere spil i forskellige
niveauer, de laveste kan spilles af den store, for avanceret til den lille.

Generelt har vi været godt tilfreds med de 90-100 kroners spil vi indtil
videre har købt. Og det er helt sikkert at et spil er mindst dobbelt så
godt hvis figurerne er kendte.

Håber det var svar nok.

med venlig hilsen
Karsten Feddersen

Fra : Stine

Dato : 26-10-01 09:06

Lotte L. <llh@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd8616a$0$25406$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Og nu vi er ved det! Hvilke spil vil du/eller I andre anbefale til den
> alder?

Hej Lotte

Min datter var i den alder helt vild med Pixeline spil. Der er forskellige
opgaver, hvor hun lærer farver og den slags. Desuden Peter Plys skolestart
hvor der er forskellige sværhedsgrader. Det er bare så sødt :)

/Stine

Fra : Lotte L.

Dato : 26-10-01 09:38

Tusind tak for nogle gode svar. Faktisk bliver vores datter først tre år om
fjorten dage, og vi kan da vist lige nå at indføje et par gaveønsker hist og
her. SÅ bliver hun ellevild.
Mange hilsner
Lotte