Harddisk problemer!!!!
Fra : Jørn Damgaard

Dato : 25-10-01 03:59

Hey NG.

Jeg skal prøve at gøre det her kort:

Jeg har en kammerats harddisk med hjemme fordi at jeg skal have en fil (ca.
5mb) over på min egen hard disk. (hans egen com. er gået død)

Jeg har selv 2 harddiske C: og D:. på C: ligger windows osv. Derfor har jeg
pillet D: ud, og sat min kammerats disk (lad os kalde den K:) i med D:´s
kabler.

Mit problem er at lige meget hvordan jeg sætter jumperne(har prøvet alle
muligheder) så kan jeg ikke komme ind på K: når jeg åbner windows. Jeg har
været i bios og prøve lidt forskellige indstillinger, men jeg indrømmer
blankt at det ikke er bios jeg er den største haj til at gennemskue.

Det underlige er at jeg kan godt se den under hardware-wizard. Men ikke se,
og åbne den under "My computer". D:´s jumpere var i forvejen sat til slave,
det samme går jeg ud fra skal gælde for K: efter som jeg bruger helt de
samme kabler!?

Jeg kan ikke komme på hvad fanden jeg gør forkert, håber i kan hjælpe.

Venlig hilsen

Jørn Damgaard
BearMan@vip.cybrcity.dk

Fra : Henning

Dato : 25-10-01 05:59

> [...]
>været i bios og prøve lidt forskellige indstillinger, men jeg indrømmer
>blankt at det ikke er bios jeg er den største haj til at gennemskue.

OS? Kører du Win9x, og han kører Win2000 med NTFS, er det her
problemet ligger

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Jørn Damgaard

Dato : 25-10-01 07:41

Jeg kører win2000 mit C: er NTFS, og mit D: fat32

JD

Fra : Christian Mygind

Dato : 25-10-01 09:56

"Jørn Damgaard" <BearMan@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hey NG.
[cut]
> Jeg kan ikke komme på hvad fanden jeg gør forkert, håber i kan hjælpe.

Nogle harddisktyper VIL bare ikke sidde på samme kanal. Kan du ikke montere
K: på den sekundære IDE-kanal?

/Chr

Fra : Jørn Damgaard

Dato : 25-10-01 18:08

Hej Christian

Det har jeg prøvet. Ligeledes med alle muligheder for placering af jumperen.

Det er MEGET mystisk! ;)

JD