Musegift ?
Fra : Bufas

Dato : 24-10-01 21:14

Hej !

Ka hunde tåle musegift ???

Her tænker jeg på, hvis de spiser en mus der har spist musegift ???

Mange hilsner

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

Og vi hundechatter på søndage på ICQ
Se mere på http://bufas.homepage.dk/icq.htm

Fra : Stine

Dato : 23-10-01 21:20

Hej
Hvis hunden kaster mavesæk+spiserør op igen, som de fleste katte gør -
skader det ikke ( ifølge den dyrlæge jeg engang konsulterede ). Men jeg ved
ikke om det skader hvis det hele fordøjes.

Hvis du er i tvivl, så kontakt dyrlægen, der skla gives k-vitamin som
modgift.
Stine

Fra : Bufas

Dato : 24-10-01 21:27

Hej Stine !

Det er ikke sket... og det sker forhåbentlig heller ikke... men som så mange
andre der bor på landet døjer jeg med mus.... og jeg har prøvet med
musefælder, men det er som om at der er hundredvis af mus (så mange håber
jeg nu ikke at der er) men så tænker jeg på at lægge gift ud... altså hvor
hundene ikke ka komme til det ! Men hva så hvis de finder en mus, der har
spist giften og så æder den (musen altså)???

Mange hilsner

Bufas

Fra : Stine

Dato : 23-10-01 21:45

*GGG* Du har ikk eovervejet at få en kat eller 2 ???
Jeg har da nogle pragtfulde killinger der er flytteklare den 26.december og
de er garanteret hundevante
Zarina driver yngelpleje *GG*

Jeg tror ikke der vil ske noget, men spørg din dyrlæge for en
sikkerhedsskyld - og sæt svaret her i ????

Men overvej det med en kat - de er nu engang de bedste til at holde mus væk.

Fra : Bufas

Dato : 24-10-01 21:54

Hej Stine !

Jeg tænker meget kraftigt på at ringe til dyrlægen i morgen...

Jeg har en kat... en hankat ! Og de er ikke så gode til at ta mus... og
iøvrigt er han udekat... og nej tak.... jeg har haft katte nok ! (derfor har
jeg kun én hankat !)

Mange hilsner

Bufas

Fra : coppi

Dato : 24-10-01 22:14

> [...]
> Hej !
>
> Ka hunde tåle musegift ???
>
> Her tænker jeg på, hvis de spiser en mus der har spist musegift ???

Hej.

Vi bruger gift til vores mus ,hehe.

Har aldrig haft problemer .

Men , på mit arbejde har jeg lige lagt gift ud til mosegrise ( samme slags
gift som man bruger til mus og rotter , bare på majskorn ) , og der skal der
skiltes med det og på skiltet står der et eller andet med , at hvis hunde
eller katte sspiser de ddøde mosegrise , skal der gives K - vitamin.
Så det er sikkert ikke så godt hvis hundene spiser de døde mus.

Glæder mig til at høre svaret fra dyrlægeen.

Coppi.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-10-01 22:41

Hej Bufas

Fandt dette på miljøstyrrelsens hp. Nu er det godt nok rottegift der skrives
om, så ved ikke om det gør en forskel???

Et spørgsmål, der ofte stilles i forbindelse med rottebekæmpelse og hunde
er, om de forgiftede rotter er farlige at æde for hundene. Her er der ingen
grund til bekymring, for forsøg har vist, at rovdyr skal leve udelukkende af
sådanne forgiftede rotter i en halv snes dage, før der er fare på færde. Det
man skal passe på, er altså selve rottegiften, så gør derfor alt, hvad der
er muligt for at forhindre, at hunde kan få adgang til den!

Hilsen
Joan

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-10-01 14:23

"Joan Frederiksen" <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3bd734ec$0$25411$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
hvad der
> er muligt for at forhindre, at hunde kan få adgang til den!

Jeg ved heller ikke om ovenstående også gælder for musegift .. men jeg
ved at det der sker med rotter der spiser rottegift er at de forbløder
af indvendige blødninger fordi blødningerne ikke kan standse og så
vidt jeg er orienteret virker musegift ikke på samme måde .. mvh Ami

Fra : Max Larsen

Dato : 25-10-01 14:49

Det er en god ide at have modgift (K-vitamin) stående, hvis man bruger rottegift.

Kærlig hilsen

Max Latsen

Fra : Bufas

Dato : 28-10-01 14:57

Hej !

Jeg har snakket med dyrlægen...

Hun sagde, at hun aldrig havde oplevet en hund der var blevet syg af at
spise en forgiftet mus, men ville ikke garantere for det (naturligvis...)
Men rådede mig til at ringe til Statens Skadedyrslab. Og det har jeg oxo
gjort. De siger at der skal en stor mængde musegift til før en hund bliver
syg af det, så at en hund skulle spise en mus eller to der er forgiftet, det
sker der ikke noget ved.

Så nu har jeg købt musegift...

Mange hilsner

Fru Bufas