Adsl til bærbar + erfaringer med udbydere
Fra : Per Larsen

Dato : 24-10-01 16:54

Hej alle i NG'en.

Nu har jeg søgt mange steder (denne NG, eksperten, hardwareonline mm.), men
ikke kunne læse mig til et svar.

Jeg har en bærbar Toshiba 450Mhz, 64 Ram (snart 192), win 98 med netkort og
USB.
Jeg vil gerne ha' adsl, men er lidt i tvivl om følgende:

Er et USB modem dårlig til adsl ? (jeg regner med en 512/128)

Er et PCMCIA modem bedre/værre ?

Og sidst men ikke mindst, spørger it-tumpen, hvad skal jeg tænke på hvis jeg
på et tidspunkt også vil ha´en stationær ?

Håber i vil hjælpe,

PEr

Fra : Casper T. Eriksen

Dato : 24-10-01 17:15

Om du bruger USB eller et PCMCIA netkort burde i teorien ikke havde noget at
sige...
Men min erfaring siger at EThernet kortet ville klart være mit valg hvis det
var mig der stod i den situation.
Der skulle heller være problemer hvis du i fremtiden skulle bruge ADSLén til
stationær PC, bare hu8sk på der skal ligeledes købes et Ethernet kort.

Casper

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 24-10-01 17:25

Per Larsen wrote:

> Er et USB modem dårlig til adsl ? (jeg regner med en 512/128)
> Er et PCMCIA modem bedre/værre ?

USB har den fordel, at det er billigt, men jeg har altid foretrukket
PCMCIA netkort og en router-baseret løsning. Teknisk fungerer begge
løsninger fint.

Dette skyldes primært, at når jeg har den bærbare med på farten, er det
ofte - alt efter hvor man kommer - muligt at hægte den på et "fremmed
net" via lokalnet (det er i hvert fald lykkedes på biblioteker,
virksomheder, konferencer og ligende.

> Og sidst men ikke mindst, spørger it-tumpen, hvad skal jeg tænke på hvis jeg
> på et tidspunkt også vil ha´en stationær ?

Her er router-løsningen igen en fordel. Her sætter du bare en hub på

(eller bruger den indbyggede i routeren, hvis du er så heldig), så kan begge

maskiner dele samme ADSL-linje. På USB må du vælge hvem der skal være på.

// Flemming

--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Per Larsen

Dato : 25-10-01 21:40

Så bli'r det sgu nok med en router...tak for hjælpen
Per Larsen