Send til flere mailadresser
Fra : Lars

Dato : 24-10-01 13:49

Hej
jeg har en htm form som sender resultatet til en emailadresse, nu
kunne brugeren godt tænke sig at det blev sendt til 2 mailadreser.
Formen sender til en fil: phplager1.phtml hvor der en en variabel:
$TO = "$recipient";
Hvordan laver jeg det så den kan sendes til 2 adresser ?
jeg har prøvet i htm formen med
<input type="hidden" name="recipient" value="pwp@xxxx.dk">
<input type="hidden" name="recipient" value="ec@xxxx.dk">
men det dutter ikke

Lars

Fra : Hasse R. Hansen

Dato : 24-10-01 14:01

On 24 Oct 2001 05:49:15 -0700, lane@jubiipost.dk (Lars) wrote:

> [...]
>$TO = "$recipient";
>Hvordan laver jeg det så den kan sendes til 2 adresser ?

kald dine input felter recipient[] i stedet for,

Så kan du hente adresserne via php , hvor variablen $recipient vil
være af typen ARRAY....
så email adresserne ligger i : $recipient[0], $recipient[1] .. osv osv
osv ...

mvh.
Hasse R. Hansen
http://webmonster.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-10-01 14:01

"Lars" <lane@jubiipost.dk> wrote in message
> Hvordan laver jeg det så den kan sendes til 2 adresser ?

Mange mailservere tager kommaseparerede lister:

<input type="hidden" name="recipient" value="pwp@xxxx.dk,ec@xxxx.dk">

Men apropos php (!), så kunne du jo bare lave to gange mail() i
php-scriptet.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : "

Dato : 24-10-01 15:11

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EYyB7.1422$BZ1.114538@news000.worldonline.d
> [...]
>
> <input type="hidden" name="recipient"
value="pwp@xxxx.dk,ec@xxxx.dk">

> Men apropos php (!), så kunne du jo bare lave to gange

Tak for det
Prøver når jeg kommer på arbejde
Lars