Hvordan finder jeg evt. pixelfejl i min TF~
Fra : Sune Gertsen

Dato : 24-10-01 13:11

Hjælp mig venligst...

Hvordan finder jeg evt. pixelfejl i min TFT skærm?

På forhånd tak.

-Sune

Fra : Michael Petersen

Dato : 24-10-01 13:20

kig på den !!

Er der en plet der lyser konstant er det en pixelfejl. Oftest er de nemmeste
at se på en hel hvid baggrund. Men hvorfor ligefrem lede efter pixelfejl?

Michael

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 24-10-01 18:31

"Michael Petersen" <mcp_dk@ofir.dk> wrote in message
> kig på den !!
>
> Er der en plet der lyser konstant er det en pixelfejl. Oftest er de
nemmeste
> at se på en hel hvid baggrund.

Eller sort - nogle pixel fejl er at en af farverne ikke vil "slukke" - så en
pixel f.eks bliver rød når den skulle blive sort. Da hvid egentlig kommer af
at lade rød, blå og grøn lyse samtidigt vil du slet ikke kunde se en pixel
fejl af denne type på en hvid baggrund.

/Lars

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-10-01 10:31

det kan du jo egentlig have ret i.

Jeg har bare den erfaring at flest pixel enten er rød, grøn eller blå og
dermed ses de lettest på hvid. Men det er rigtig at hvis alle farverne er
røget vil den ikke kunne ses på hvid baggrund.

Michael

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 25-10-01 19:10

> [...]
> dermed ses de lettest på hvid. Men det er rigtig at hvis alle farverne er
> røget vil den ikke kunne ses på hvid baggrund.

Jeg har selv en skærm med én rød, én blå og én grøn pixel når baggrunden er
sort (heldigvis helt ude ved kanten, og jeg sidder ikke så tæt på skærmen så
det er ikke generende).

Så problemet for disse pixels er at én af farverne ikke vil slukke - ikke at
de alle tre er røget! Så når de skulle være tændt (f. eks hvid) står
billedet som det skal.

/Lars