Tag jeres hund i snor!!
Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 24-10-01 11:26

Tag hunden i snor siger jeg efter at have taget min egen hund i snor når jeg
møder en hund med ejer ude i skoven, folk siger bare den gør ikke noget, den
vil bare lege !ellers lades de bare som om de ikke har hørt mig!det har jeg
efterhånden oplevet nogle gange nu og pludselig vil deres ellers så
fredelige hund slås og ejeren siger uha det har den aldrig gjort før ,men
det kan jeg sku da være ligeglad med !

Har de aldrig tænkt over at der er en grund til at jeg tager min hund i
snor?måske vil min hund ikke lege !?måske vil den slås !?"hvis det er en
dominerende hanhund den møder"

Jeg mener at det er normal høflighed at tage sin hund i snor hvis man ser en
anden gøre det med sin hund !!!!!!

Mange mennesker tror at det er størelsen af hunden det kommer an på ,Men NEJ
det er det ikke !! sådan er det ikke i hundeverden der kommer det an på
mange andre ting evnen til at slås hurtighed viljen modet selvsikkerheden
bidet frygtløshed o.s.v. de bedste kamphunde vejer ikke mere end højst 35 kg
og er altså ikke kæmpe store hunde

Så til alle dem der ikke gider at tage deres store hunde i snor når de møder
en mindre hund vil jeg bare sige at i burde respektere mindre hunde ligeså
meget som store !ellers er det måske for sent en dag !

Jeg bliver bare pisse ireteret over at folk ikke viser nogen respekt over
for dem med mindre hunde ,måske de skulle sætte sig ned og læse
hundeleksikonet igen så kunne det være at de fandt ud af AT DET IKKE ALTID
ER STØRELSEN DET KOMMER AN PÅ for jeg ønsker ikke at min hund skal slås !og
det er sådan set mere de andres hunde jeg er nervøs for at skal komme
alvorligt til skade !og jeg ved jo godt at bagefter vil alle prøve at give
mig skylden fordi jeg har en kamphund , selvom jeg har den i snor

så SÅ TÆNK JER OM også for jeres egen hunds skyld der skal jo være plads
til os alle!

Fra : michaelbak

Dato : 24-10-01 11:52

Som ejer af en stor hund, kan jeg kun give dig ret. Men det er også et
problem med små hund.
Jeg kender også den sætning den gør ikke noget!!!! Nej med det gør min
måske. Min hund kan ikke lide andre han hunde, derfor har jeg ham ALTID
i snor. Men det hjælper jo ikke når andre ikke har deres hunde i snor.
Jeg har købet en 10 meter line som jeg kan bruge i skoven, ved vandet
eller andre steder. Når jeg så møder andre kan jeg bare få ham på plads,
men stadige i snor.
Derfor alle hundeejer, tag din hund hen til dig eller i snor når du
møder andre hunde eller mennesker. For der er også nogen der er bange
for hunde

http://www.kandu.dk/

Fra : JTN

Dato : 24-10-01 18:53

Haløjsa et sprog at bruge, hvis din hund er lige så stor i kæften som du er,
så siger jeg tak for kaffe.

En ting der undrer mig meget ved dit indlæg er; om du slet ikke tænker over
at det slet ikke er tilladt at befærdige sig i nogen som helst Dansk skov
med en løs hund overhovedet !!!
Hvad med de stakkels dyr der bor og lever i pågældende skov, tror du ikke at
det er på grund af dem at det er FORBUDT AT HAVE LØSE HUNDE MED I SKOVENE,
jeg ved at div. skovrideere landet over, mange gange årligt må ud og aflive
skambidt vildt, fordi folk ikke overholder de gældende regler.

Og så kan du bare komme igen og brokke dig over de andre hundeejere, du er i
mine øjne ikke en diss bedre

Hanne

Fra : PepesLittleMule

Dato : 24-10-01 19:39

Øh, der er altså dele af de danske skove 'forbeholdt' vapserne - de
hedder hundeskove, og der må hunde være løse under kontrol.

Lina

COWBOYS DO IT ALL
sooner or later...

Fra : JTN

Dato : 24-10-01 22:27

Hej Lina

Ja det har du ret i, men det erikke mange steder, og det fremgik heller ikke
særlig tydeligt ud fra det pågældende indlæg, vel? Sådan læste jeg det i
hvert tilfælde ikke.

I hundeområder områder vil der også være tydeligt markeret at hundene må
være der.
Jeg bor i nærheden af Nordskoven ved Jægerspris, og her er der markeret
overalt at hunde skal være i snor, men på trods af det møder man flere løse
hunde end hunde i snor.

Det er jo ikke kun her det foregår på den måde, det er såmænd i alle de
Danske skove, og jeg mener ikke det er forsvarligt hvis vildtet skal have en
ærlig chance, især om foråret og i forsommeren når dyrene har "småfolk"

Mange hundeejere tager det som en personlig fornærmelse hvis man venligt
påtaler at deres hund skal være i snor. Ikke kun i skove, men alle steder,
fx. på legepladser, på havneområder osv.

Hanne

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 10:16

ja vi har ret der er masser af steder hvor man må have hunden løs så jeg ved
slet ikke hvorfor du bringer et helt andet emne ind ??er det fordi du ikke
har noget at sige ? det er sådan noget børnehavebørn gør !

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 25-10-01 09:59

Hej

Jeg kom lige til at tænke på noget, i hele den her "hundeskovsdebat". Jeg
troede faktisk, at det var en selvfølge, at man ikke tog sin aggressive hund
med i en hundeskov? Jeg brugte da vores indhegnede hundeskov til
"indkaldstræning" da Robin var lille, og jeg ville da have været meget ked
af, hvis et mislykket indkald endte i gabet på en aggressiv "kamphund" (jeg
kunne stadig godt tænke mig at vide, hvad det egentlig er for et monster han
(hun?) har).
Selvfølgelig skal hunden være under kontrol, og da anser jeg da også Robin
for at være. Men dermed ikke sagt, at jeg er 100 % sikker på ham og derfor
kører jeg tit ud i hundeskoven, fordi jeg der anser det for sikkert, at lade
ham spæne lidt rundt - men det er det måske slet ikke?

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 10:25

det er jo spild af tid for mig at svare på dit indlæg om monstre og agresive
kamphunde for det er simpelthen det dummeste jeg har hørt i dag !det er
sådan nogen som dig der sikkert arbejder på ekstra bladet der kan få det
vildeste ud af ingenting og det fortæller måske bare noget om din inteligens
!!
min hund er ikke agresiv og ikke et monster den gidder bare ikke at snakke
med andre hanhunde og det er der faktisk mange hunde der ikke forstår og
begynder og hoppe op o.s.v. og så kommer problemet det har intet med monstre
eller vilde hunde at gøre det er meget normalt hvis man gerne vil gå i fred
at man bliver sur når andre begynder at hoppe op af en !
så drop din snak om monstre jeg ved ikke hvorfor en verden du lever i ! og
hvorfor skulle jeg fortælle dig hvilken race min hund er ? du ville jo bare
bygge flere fordomme inde i dit lille hovede ik !
det er sørgeligt at der findes sådane nogen som dig !

Uvidenhed er den største fjende af alle .

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-10-01 12:55

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:eQQB7.2170$D%1.200969@news010.worldonline.dk...
> [...]
> sådan nogen som dig der sikkert arbejder på ekstra bladet der kan få det
> vildeste ud af ingenting og det fortæller måske bare noget om din

Klap lige lagkagen, og tæl til en 50-70 stykker, inden du farer i blækhuset.
Det komer der mere sobre indlæg ud af, eller også slipper du bare for at
spilde din tid - Og begge vil være en gevinst for tonen i nyhedsgruppen.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 14:11

Det er da ikke mig der snakker om monstre vel ? måske du skulle bede nogle
andre om at klappe lagkager hvis du absolut skal opføre dig som en
skolelærer og opdrage på andre !

Fra : PepesLittleMule

Dato : 25-10-01 14:17

Ku du ik fortælle hvad det er for en hund du har? Måske er der folk i
gruppen med hund af samme race, som kan nikke genkendende til
problemet.
Hvis du allerede har fortalt det, så er den ikke dukket op hos mig -
en del af post'ne fra forskellige grupper forsvinder nemlig op i
cyberspace

Lina

COWBOYS DO IT ALL
sooner or later...

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-10-01 14:20

> Hvis du allerede har fortalt det, så er den ikke dukket op hos mig -
> en del af post'ne fra forskellige grupper forsvinder nemlig op i
> cyberspace

Også hos dig ??. Det gør de også her....eller også er det i et efterhånden
voksende filter af en eller anden slags )

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : PepesLittleMule

Dato : 25-10-01 14:28

Belastende, ik?
Det er specielt i de binæregrupper (alt.binaries.clip-art &
alt.binaries, pictures.animated.gifs), og hvor irriterende er det kun
at se svarene og ikke de fine billeder.
Det må være den næste generation af trolls, der bøffer vores post FØR
vi får den

Lina

COWBOYS DO IT ALL
sooner or later...

Fra : Nivea

Dato : 25-10-01 14:22

PepesLittleMule skriver:

> Ku du ik fortælle hvad det er for en hund du har? Måske er der folk i
> gruppen med hund af samme race, som kan nikke genkendende til
> problemet.

Det tør han ikke, han er bange for at vi skal grine af ham....

Fra : Tina

Dato : 25-10-01 15:30

"Nivea" <nivea@c.dk> skrev i en meddelelse news:3BD811F8.9FD58131@c.dk...

> PepesLittleMule skriver:

> Det tør han ikke, han er bange for at vi skal grine af ham....

Hejsa

Ang. racen han/hun har, så se mit svar til PepsiLittleMule.

Personligt tror jeg mere og mere (efter at have kigget en del gamle indlæg
igennem fra PTDNTB), at han er en troll..... Meget af hans måde at skrive
på, minder om Lakkens.

Tina og Mulle

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 19:05

sikke voksent du opfører dig hva du må da være stolt af dig selv sådan at
kunne synke ned på børnehavenieveu , jeg prøvede at lægge ud med noget
seriøst men i er åbenbart mange børn herinde ! jeg glæder mig til at se
hvilket barnligt svar du nu kommer med

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 25-10-01 19:05

> [...]
> kunne synke ned på børnehavenieveu , jeg prøvede at lægge ud med noget
> seriøst men i er åbenbart mange børn herinde ! jeg glæder mig til at se

Kunne du ikke starte med at citere rigtigt?
Altså under det du svare på...

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-10-01 08:30

"Tina" <misstina_dk@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Personligt tror jeg mere og mere (efter at have kigget en del gamle indlæg
> igennem fra PTDNTB), at han er en troll..... Meget af hans måde at skrive
> på, minder om Lakkens.

Hvad så med at futte ham over i news:dk.fritid.lystfiskeri?

Der er trolling en del af fundatsen

/Alex

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 26-10-01 09:59

ja hvad med om du smuttede tilbage i børnehaven eller prøvede at være lidt
seriøs som et voksent menneske

Fra : Alex Linaa

Dato : 26-10-01 12:41

meddelelse news:Xx9C7.164$Hb2.62665@news010.worldonline.dk...
> ja hvad med om du smuttede tilbage i børnehaven eller prøvede at være lidt
> seriøs som et voksent menneske

Du almægtige!!!

At servere humor for den mand er som at kaste perler for svin.

Her står jeg godt nok i humorens og intelligensens navn helt af, så EOD og
*PLONK*

/Alex

Fra : Susanne

Dato : 26-10-01 13:29

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bd94bdd$0$25390$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> At servere humor for den mand er som at kaste perler for svin.
>
> Her står jeg godt nok i humorens og intelligensens navn helt af, så EOD og

Ja, man er næsten klar over det må være en mand, ikk` ........ fnis

*ssssssssssssss* :c)

UNDSKYLD øvøv
Kunne bare ikke lade være......

God weekend, Alex

Og selvfølgelig også jer andre

--
Susanne

Dogs are not our whole life..
-But they make our lives whole.
- Roger Caras -

Fra : Tina

Dato : 25-10-01 15:27

> [...]
> Hvis du allerede har fortalt det, så er den ikke dukket op hos mig -
> en del af post'ne fra forskellige grupper forsvinder nemlig op i

Hej Linea

D. 2/10-01 kl. 15.35 postede vedkommende dette:

>Nej jeg har ikke en pittbull !jeg har en engelsk staffordshire ikke lige så
>høj men ligner den ellers har bare et mere fredeligt sind da der er mere
<bulldog i ,I pittbullen er der blandet meget mere terrier i som gør den
<mere hidsig højere og alt hvad det nu bringer med sig ,alt respekt for folk
<der vil have en pittbull bare de holder dem i snor

Mvh

Tina og Mulle

Fra : PepesLittleMule

Dato : 25-10-01 17:23

Tak, den nåede aldrig frem over 'cyberspace-fartbumpene', og da man jo
er en nysgerrig sjæl...

Lina

COWBOYS DO IT ALL
sooner or later...

Fra : Christian Andresen

Dato : 25-10-01 14:17

Tror du ikke at videre indlæs burde føres i dk.snat.mudderkastning ?

FUT til dk.snak.mudderkastning !

mvh

Christian

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-10-01 14:23

meddelelse news:38UB7.26$J92.7666@news010.worldonline.dk...
> Det er da ikke mig der snakker om monstre vel ? måske du skulle bede nogle
> andre om at klappe lagkager hvis du absolut skal opføre dig som en
> skolelærer og opdrage på andre !

Man behøver vist ikke være skolelærer for at føle sig stødt over indlæg, der
anfægter andre skribenters intelligens.

EOD, og resten FUT til news:dk.snak.mudderkastning

Fra : Verner

Dato : 28-10-01 22:20

On Thu, 25 Oct 2001 15:11:06 +0200, "Punish the deed,not the breed"
> [...]

>Det er da ikke mig der snakker om monstre vel ? måske du skulle bede nogle
>andre om at klappe lagkager hvis du absolut skal opføre dig som en

Dit indlæg der faktisk startede som noget begavet, har du da med din
tone helt fået ændret til en total latterlig gang mundlort !!

mvh
Verner

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 25-10-01 22:18

> [...]
> sådan nogen som dig der sikkert arbejder på ekstra bladet der kan få det
> vildeste ud af ingenting og det fortæller måske bare noget om din

Nej desværre Læser endnu, men overvejer rent faktisk at skifte fra jura
til journalist

> [...]
fred
> at man bliver sur når andre begynder at hoppe op af en !

Hej igen....(fyld selv ud med dit rigtige navn)

Jeg har rent faktisk ikke nogen fordomme med hensyn til hunderacer. Mailen
der indeholdt din race (engelsk staff. bull) er ikke tidligere nået frem til
mit mailprogram, derfor citerede jeg blot dit oprindelige indlæg:
[...]

Jeg forstod det sådan, at din hund rent faktisk var udfarende mod andre
hunde, og at du færdedes med den på steder, hvor hunde må være løse. Jeg
mener dog stadig ikke, at aggressive hunde (uanset race) har noget at gøre
på steder, hvor andre hunde må færdes løse, med mindre det er i en
træningssituation.

Og lige en kommentar til nogle andres indlæg. Jeg tror absolut ikke du er en
troll. Du skriver mange fornuftige ting (omend ikke altid lige venligt ), og
det virker som om, du virkelig har sat dig ind i, hvordan din hund fungerer.
Og for en god ordens skyld, så er en af Robins allerbedste venner en 5 år
gammel engelsk staff tæve. En anden er en 6 år gammel am. bulldog og en
tredie en 2 år gammel bullmastiff han. Og han leger også med tollere,
labber, ridgebacks, westier, settere og hvad vi ellers støder på rundt
omkring. Ikke så mange racistiske fordomme her hos os.....

--
-Trine, som ydmygt undskylder de manglende efter de frådende monstre,
der huserede i min sidste meddelelse. Den var, som jeg skrev; ikke rettet

Se Robin på www.robinhund.dk

> [...]
> bygge flere fordomme inde i dit lille hovede ik !
> det er sørgeligt at der findes sådane nogen som dig !
>
> Uvidenhed er den største fjende af alle .

P.S. Netop derfor bør du måske fortælle lidt mere om din hund. Jeg tror ikke
ret mange mennesker kender din race. De ved sikkert heller ikke, at det er
en temmelig lille og meget sød hund. Jeg synes at folks fordomme er lige så
forkerte som dig, men ved at hidse dig op og blive "ubehagelig" støtter du
bare op om dem. For klar stille og roligt, at du har valgt en race, der er
utrolig hengiven overfor mennesker, dejlig at arbejde med, tilpasningsdygtig
og meget alsidig. Med rigtig socialisering og prægning er det en langt mere
velfungerende hund end mange andre racer. Det lyder som om, du besidder en
masse viden - spred den, det er den bedste måde at komme fordommene til
livs. Fortsat god aften til dig og din lille hund (hvad hedder han?)

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 26-10-01 10:37

> [...]
> mener dog stadig ikke, at aggressive hunde (uanset race) har noget at gøre
> på steder, hvor andre hunde må færdes løse, med mindre det er i en

Tak for de pæne ord min hund er slet ikke agresiv han vil faktisk aller
helst undgå at slås og gør meget for at undgå det hvis der er en anden
hanhund der "provokerer" ved at gå væk eller prøve at "stirre" dem væk men
når det ikke virker og en anden hanhund begynder at lægge hovedet op på
ryggen eller hoppe op på ham så er der ikke nogen anden udvej sådan ved jeg
at rigtig mange hunde reagerer men med nogle racer deriblandt min bliver
slåskampen nok lidt mere "seriøs" så netop derfor vil jeg meget gerne have
at folk tager deres hunde i snor når de ser at jeg gør det ligegyldigt om
det er store eller små hunde!men mange føler sig åbenbart bare meget sikre
fordi de har en stor hund og mener åbenbart ikke at det er nødvendigt at
tage den i snor p.g.a.størelsen og det var det jeg gerne ville forklare at
ikke altid er "smart" ,ikke for at tage en diskution op omkring kamphunde
eller agresive hunde .

Faktisk har jeg set til et hundetræf at folk bare slap deres staffer løs og
både hannerne og tæverne kunne bruge flere minutter på at stå overfor
hinanden og stirre på hinanden for tilsidst at finde ud af hvem der er
stærkest på den måde og derefter lege med hinanden det var meget imponerende
!og et tydeligt tegn på at racen ikke bryder sig om at slås! og jeg syntes
at det virker utroligt inteligent når hunde kan afgøre rangordenen uden at
slås !derfor undrer/ireterer det mig også når en fremmed hund bare løber hen
og hopper op ?men det er vel manglende socialisering eller også er der bare
en stor forskel på racer hvad det angår ?

Jeg kan også lade mig rive med

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-10-01 10:55

meddelelse news:e5aC7.171$Hb2.64670@news010.worldonline.dk...
> [...]
ligegyldigt om
> det er store eller små hunde!men mange føler sig åbenbart bare meget

<> dit ønske er jo ikke urimeligt men kan nærmest anses som din ret
(idet hunde jo som sagt de fleste steder skal føres i snor .....og
idet jeg mener at man automatisk bør tage sin hund i snor ved mødet
med andre hvad enten de har hunde med eller ej .. jeg mener dog i
modsætning til dig at de fleste ejere af store hunde egentlig er
flinke til netop at tage deres hund i line når de møder andre ...
med mindre selvfølgelig det drejer sig om folk der synes det er smart
at gå med sin store hund løs .. eller som måske har brug for en slags
potensforlænger der jo fint kan ligge i at have sin store hund gående
løs .. ... jeg synes derimod ofte man bliver mødt af små hunde der får
bare får lov at løbe omkring uden snor fordi hunden jo er så lille og
jo ikke gør noget osv .. ligesom jeg også synes at det ofte er blandt
de små hunde man ser manglende træning og formning .. også fordi
vovsen jo er så lille osv. .. og jeg synes nok at en lille pekingeser
eller dansk svensk gårdhund der kommer farende over mod mig og min
særdeles usikre genbrugshund kan virke ligeså stressende for min hund
som hvis det var en labrador der kom valsende .. mvh Ami ..

Fra : R. Ilsøe

Dato : 25-10-01 07:54

> Haløjsa et sprog at bruge, hvis din hund er lige så stor i kæften som du
er,
> så siger jeg tak for kaffe.

Hmmm... Jeg kan nu godt forså hvis personen er lidt oprevet over andre
folks "mig og min hun og ikke andre" mentalitet... Det er da hamrende
irriterende!

....Men noget andet jeg kom til at tænke på er, hvorfor lade sin hund løbe
løst hvis ikke den er glad for andre hunde? Der kan jo pludselig komme en
hun "dumpende ned" som man ikke har opdaget...!

Rinnie

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 10:32

endelig en der kan forstå mig lidt hvis der kommer en hund "dumpende
ned" så sker der ikke noget min hund vil ikke slås og er ikke agresiv han
går bare videre hvis det er en hanhund ! problemet er der kun hvis den anden
hund følger efter og begynder at skubbe eller hoppe op og før det sker har
jeg bedt den anden ejer om at kalde på sin hund ! og så er det jo
ligegyldigt om jeg har den i snor eller ej hvis den anden hund følger efter
og det er det jeg er ireteret over at folk ikke kalder på deres hunde jeg
tager ham altid i snor !

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 10:12

jaja det er godt med dig !! jeg har 100% styr over min hund og den kommer
når jeg kalder hver gang ! og der er ikke et gram jagthund i min hund !han
er fuldstændig ligeglad om der står en ræv ved siden af ham desuden er han
slet ikke hurtig nok til at finde noget vildt og ikke interseret i det for
så havde jeg jo nok ikke haft ham løs vel !

den skov hvor jeg lufter hund går næsten alle med hunden løs !og det er en
helt anden diskution det ved jeg ikke om du kan indse ?så selv tak for kaffe

så hvis du kunne finde ud af at holde dig til emnet ville det sikkert
hjælpe lidt istedet for at snakke om noget helt andet ! og jeg bliver nød
til at være stor i kæften ellers lytter sådan nogen som dig jo ikke efter
vel

Fra : Frank Eriksen

Dato : 24-10-01 22:27

Hej Hej

Jeg kan ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, når jeg læser dit
indlæg, er det fordi at du skal bekræftes, siden du skriver det du skriver
???? Jeg tror at de fleste kan se foreskel på en såkaldt kamphund og en 30
kilos puddel eller lign. Det er dit ansvar at der ikke sker noget nu når det
er dig der har den såkaldte kamphund, der ikke kan forliges med andre hunde,
jeg tog selv konsekvensen af min hunds temperament og fandt andre græsgange
hvor man meget sjældent møder andre hunde, det kunne være at du skulle prøve
det.

PS.:Den eneste hund der er en kamphund, er Pittbullen, og da den er forbudt
kan det ikke være sådan en du har vel ?? det her minder lidt om at min far
er stærkere en din.
Mvh.
Frank

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 10:40

Ja eller også minder det lidt om at du ikke forstår så meget !så træk du
bare på smilebåndet af dig selv ,og når du siger at den eneste hund der er
en kamphund er pittbullen så siger det jo også noget om din viden !der
findes rigtig mange kamphunde jeg gidder ikke begynde at nævne racer det
ville tage for lang tid men måske du skulle sætte dig ned og læse lidt om
hunde "og ikke i børnebøgerne som du åbenlyst har din viden fra" jeg kan
ikke sige et præcist tal men det er vel også ligemeget det siver jo nok ikke
ind i din jerne vel! Og det er IKKE mit ansvar hvis folk ikke har styr over
deres hunde og jeg går med min i snor !!

Fra : Frank Eriksen

Dato : 25-10-01 22:56

Det kan godt være at der ikke siver så meget ind i min "h"jerne, men det er
svært at være fattet når man sidder og vrider sig i latterkramper over dine
indlæg. Ja og undskyld at jeg var for hurtig ude, der er selvfølgelig også
den japanske Tosa Inu.

Fortsæt endelig med dine mange indlæg, de har STOR underholdnings værdi

Mvh

Frank

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 26-10-01 10:40

det er da godt at du morer dig så kan vi andre more os lidt over din
manglende viden ! det var 2 kamphunde du har fundet det var flot , de
skriver åbenbart ikke om andre racer i din avis "ekstra bladet" ?der findes
også andre ! og der findes også en verden uden for ekstra bladet men den
opdager du jo nok aldrig

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 25-10-01 23:47

> PS.:Den eneste hund der er en kamphund, er Pittbullen, og da den er
forbudt
> kan det ikke være sådan en du har vel ??
> Mvh.
> Frank

Der tager du nok desværre lidt fejl. Der findes faktisk ret mange racer
fremavlet til kamp mod det ene eller det andet
F.eks. er alle bulldog-racerne jo oprindeligt fremavlet til tyrekamp.
Mastiffer blev også brugt til kampe mod f.eks. tyre, bjørne og løver for
underholdningens skyld, nogle blev også anvendt til hundekamp. Desuden er
mastiffen ofte en af stamfædrene til senere "kamphunde" F.eks. Dogo
Argentino anvendes stadig til hundekamp i hjemlandet, men er oprindeligt en
jagthund. Cane Corso er også blevet anvendt til hundekamp i hjemlandet
Italien. Tosa Inu, som du også nævner i dit andet indlæg er også fremavlet
udelukkende med hundekamp for øje. Ligeledes den også japanske Akita og den
kinesiske Shar Pei.
Endelig er der staffordshire bull terrieren som oprindeligt blev anvendt
til kamp mod bjørne og tyre, og senere mod andre hunde. Pit Bullen består af
staffordshire bull og "rigtige" kamphunde af bulldog-typen. Den er skapt med
tyre- og hundekamp for øje. American Staffordshire har aldrig været anvendt,
men stammer fra den engelske staffordshire bullterrier. Den er fremavlet med
en rolle som familie- og udstillingshund for øje, men er også en glimrende
brugshund. Fælles for alle disse racer er imidlertid, at de aldrig har været
anvendt mod mennesker. Tværtimod har mennesker anvendt disse hundes
jagtegenskaber og stolthed (som for nogles vedkommende kommer fra terriere
som min....) på en, for hunde, meget unaturlig måde.

Jeg vil lige indskyde, at jeg ikke har specielt meget forstand på dette
emne, men ville blot lige påpege, at der altså findes langt flere
"kamphunde" end de to, der er forbudt i Danmark (pitbull og Tosa Inu). Jeg
vil desuden anbefale alle interesserede at læse nogle af Robert Andre
Hughes' indlæg i den norske hundegruppe no.alt.hunder. Han ved virkelig
meget om dette emne.

Trine

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 26-10-01 20:29

Ja der findes rigtig mange hunde der oprindeligt blev lavet som eller brugt
som kamphunde , flere end man regner med jeg vil ikke begynde at remse racer
op men de fleste eller mange af dem har du nævnt og hvis alle kamphunde
skulle forbydes som ekstra bladet gerne vil ha og også har haft en
afstemning om på deres hjemmeside ja så tror jeg at vi pludselig ville
mangle op til ca-halvdelen af vores hunde
jeg mener at jeg har sat mig rimmeligt godt ind i kamphundenes historie "for
bedre at kunne forstå min hund"
når de fleste folk siger kamphund ved de ikke hvad en rigtig kamphund er
eller tænker ikke over det!
der er rigtig mange racer der vil egne sig som kamphunde men det er op til
ejeren hvad hunden skal blive til
selvfølgelig er der nogen der har nedarvede anlæg "talenter" for at blive
gode til at slås men selv en pittbull kan opdrages til at være ganske
medgørelig jeg har mødt mange meget fredelige pittbulls/amstaffs i parker
o.s.v.

efter hvad jeg ved og har læst skal der følgende betingelser til for at
skabe en rigtig kamphund

den skal komme fra forældre der begge har kæmpet i et bur og det skal helst
gå flere generationer tilbage ,jo tættere de rigtige kamphunde er på valpen
i avlen jo større chance er der for at få en rigtig kamphund ud af valpen og
så skal den kamptrænes og have kampe med andre hunde ,først efter alt dette
har man en rigtig kamphund !

og dem er der forhåbentlig ikke mange af i Danmark ,Det skal siges at jeg er
meget stor modstander af hundekampe jeg mener at det er det værste
dyreplageri man kan udsætte en hund for og jeg mener at det burde straffes
hårdt!jeg har udelukkende sat mig ind i historien for at forstå hunde bedre
!

og selv disse hunde som kæmpede/ mod andre hunde er utroligt store
menneskeelskere ! det er meget sjældent at man hører om en kamphund bider
mennesker !

rigtige kamphunde vil ALDRIG bide et menneske !og det er der en grund til da
man brugte de forskellige bullracer til kamp i et bur skulle ejeren af
hunden kunne lappe/sy hunden sammen når kampen var slut og ejeren gik ind og
tog hunden med opsmøjede skjorteærmer ! og de hunde der bed ejeren blev der
simpelthen ikke avlet videre på og hunden blev aflivet fordi den var for
farlig! så selv den dag i dag ligger det i generne på bullracerne "jeg ved
ikke så meget om andre kamphunderacer" at de ikke bidder mennesker !! men
når det sker er det udelukkende fordi de har fået en meget forkert
opdragelse eller er blevet lært at bide mennesker "som jeg har set på nettet
at visse amrikanere gør med deres pittbulls" og nu også desværre
palistinenserne i volsmose der først stjæler hundene "der er blevet stjålet
mange amstaffer og staffer i jyland" og lukker dem inde i kælderrum for
derefter at bruge dem som våben , og der er også andre tabertyper der bruger
hundene som potensforlængere DE SKULLE STRAFFES IKKE HUNDENE !!!

Fra : Frank Eriksen

Dato : 27-10-01 13:16

Hej Trine

Du har lige præcis fat i noget af det rigtige, grunden til at jeg sagde at
der kun var to kamphunde racer skyldes ene og alene det faktum at det kun
er Tosa´en og Pitten der bliver brugt idag til "rigtige" hundekampe, de
andre racer har man med mere eller mindre held forsøgt at gøre med
medgørlige. Jeg har desuden hørt om en klovn der med mere eller mindre held
har prøvet med med hundekamp her hjemme, hvor det var Rottweiler,Dobberman
og lign. mod Am. Staff men det gør jo dem kun til kamphunde i syge
menneskers hoveder.
Mvh.
Frank

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 27-10-01 15:20

Og Hvad ved du så egentlig lige om at det kun er de to racer der bliver
brugt til hundekampe i dag ?? kommer du da og ser kampene ?? jeg vil ikke
begynde at nævne racer men der er mange andre racer der bliver brugt den dag
i dag !"desværre" jeg er selvfølgelig dybt modstander af alt hvad der
hedder hundekampe ! men det er for naivt at tro at der kun er to racer der
bliver brugt

Fra : Ulla

Dato : 24-10-01 22:46

> [...]
> mig skylden fordi jeg har en kamphund , selvom jeg har den i snor
>
> så SÅ TÆNK JER OM også for jeres egen hunds skyld der skal jo være plads

Hej dette skrev du i et andet indlæg, da mener jeg du havde din hund uden snor.

citat :"men hvad kan man gøre ud over at sige nej for mange gange løber han i
forvejen og så bliver folk endnu mere bange hvis jeg begynder at råbe højt
af hunden der gør af dem ?
har nogen nogle forslag ?"

Så jeg forstår dig ikke rigtigt,nu siger du pludseligt at den altid
er i snor. Du modsiger dig selv.

mvh Ulla

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 10:48

haha jeg har den altid i snor når der kommer nogen med en hund ! det andet
indlæg drejede sig om hvis hunden gør af mennesker "steder hvor man gerne må
have hunden løs må jeg jo heller skrive så der ikke er nogen der finder en
undskyldning til at hisse sig op over det ! som kun er sket et par gange
sansynligvis for at lege"jeg har altid hunden i snor når der kommer en
anden med en hund !
men mit indlæg har vel gjort nogen sure og så prøver i på at kritisere mig
på alle mulige måder istedet for at forholde jer til det jeg skrev !???

men det er jo også nemmere at kritisere end at tage kritik !!

Fra : Lars Stricker

Dato : 25-10-01 10:15

Hej

"Punish the deed,not the breed" wrote: (Uddrag)

> [...]
> bidet frygtløshed o.s.v. de bedste kamphunde vejer ikke mere end højst 35 kg

Har sjældent set bedre argumentation for : Punish the breed.
Er det ikke det man kalder at skyde sig selv i foden
-Lars

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 11:16

Du kan åbenbart heller ikke finde ud af at holde dig til emnet !

men som sagt før er det jo nemmere at kritisere end at tage imod kritik !

jeg prøver bare at forklare at folk ikke burde være ligeglade med at kalde
på deres store hunde bare fordi de er store !

jeg har skam ikke skudt mig selv i foden jeg prøver bare at forklare at det
godt kan betale sig at kalde sin hund til sig selvom den er stor !

og dine fordomme er der vist ikke meget at gøre ved !?der findes jo desværre
mange fordomsfulde mennesker her i landet ,

hvis folk kunne finde ud af at kalde deres hunde til sig ville der jo aldrig
være nogen hunde der sloges vel !? så jeg kan ikke helt se hvorfor du skulle
have fundet nogen argumentation for at straffe specielle racer ?hvis du
fjerner/forbyder en "farlig hund" så vil den næst farligste jo blive til den
"farligste" skal alle hunde være pudler eller hvad ? skal vi forbyde
schæferhunden eller labradoren næste gang de bidder også men det gidder
ekstrabladet bare ikke skrive om det er der jo ikke læsere i ! det er
mennesket der har ansvaret for om deres hund skader andre eller om den
bliver skadet ,det kommer an på hvordan man opdrager hunden !

jeg håber ikke at du opdrager dine børn til at have ligeså mange fordomme
som dig selv!

Fra : Lars Stricker

Dato : 25-10-01 12:51

"Punish the deed,not the breed" wrote:

> Du kan åbenbart heller ikke finde ud af at holde dig til emnet !

At kommentere dit indlæg helt eller delvist er vel at holde sig til emnet.

> men som sagt før er det jo nemmere at kritisere end at tage imod kritik !

Ja det må du vel vide bedst, at dømme efrter dine indlæg.

> [...]
>
> og dine fordomme er der vist ikke meget at gøre ved !?der findes jo desværre
> mange fordomsfulde mennesker her i landet ,

Desværre findes der også en del, som elsker at have en farlig hund, som ikke kan
løbe løs uden at der bliver slagsmål. Der er ikke mange eksempler på pudler, som
har bidt hverken mennesker eller dyr ihjel.

> [...]
> mennesket der har ansvaret for om deres hund skader andre eller om den
> bliver skadet ,det kommer an på hvordan man opdrager hunden !

Et forslidt argument, hellere en bidsk puddel i røven end en amstaff eller lign.

Tror osse min hund deler dette synspunkt.

> Jeg håber ikke at du opdrager dine børn til at have ligeså mange fordomme
> som dig selv!

Synes du egentlig at du selv holder dig til emnet ? Men hvis du vil :

Jeg frygter at du opdrager dine børn til at synes at kun en kamphund er en
rigtig hund.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 14:20

nææ du jeg holder skam af alle hunde netop derfor bryder jeg mig ikke om
folk der har fordomme ! og hvad er en farlig hund ??? "hunden bliver som man
opdrager den"din hund får verken en pudel eller en amstaff i røven hvis i
holder jeres hunde i snor vel !? det var ligesom det emnet drejede sig om !
kamphunde er da rigtige hunde ligesom jagthunde og alle andre hunde hvis man
opdrager dem ordentligt !
og jeg har da intet imod at få kritik ! men hvad vil du kritisere mig for
?skal jeg kritiseres for at jeg beder folk med store hunde om at tage dem i
snor ?

eller er det fordi jeg ikke deler dine fordomme ?

uvidenhed er den største fare af alle.

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-10-01 12:52

meddelelse news:TzRB7.1$J92.78@news010.worldonline.dk...
> Du kan åbenbart heller ikke finde ud af at holde dig til emnet !
>
> men som sagt før er det jo nemmere at kritisere end at tage imod kritik !

Som du da fører et ganske godt bevis for i dine 2-3 seneste indlæg

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 14:23

jaja du får det sidste ord ligesom børnene i børnehaven er du så glad

Fra : Alex Linaa

Dato : 25-10-01 14:27

meddelelse news:1jUB7.31$J92.8281@news010.worldonline.dk...
> jaja du får det sidste ord ligesom børnene i børnehaven er du så glad

Nej, jeg synes stadig det er sørgeligt du trækker debatten ned på
personligheder.

Men hvis du har flere på lager, kan du aflevere dem i FUT til

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-10-01 13:31

meddelelse news:eDwB7.1880$D%1.127650@news010.worldonline.dk...
> Jeg mener at det er normal høflighed at tage sin hund i snor hvis
man ser en
> anden gøre det med sin hund !!!!!!

Egentlig synes jeg det ser ud til at du er vendt 100 % for det var
faktisk netop det med at tage sin hund i snor når man møder andre
mennesker jeg var inde på i tråden "gør" den 10.10 tror jeg .. altså
den det med at man af normalt hensyn tager hunden i snor når man møder
et andet menneske for dermed at signalere at man har kontrol over
hunden og viser alm hensyn .. mvh Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 25-10-01 14:27

det jeg snakkede om der var på et område hvor man godt må have hunden løs og
jeg tager den altid i snor hvis der kommer en hund med ejer !ligegyldigt
hvor ! men det andet var da den mødte et menneske alene hvorfor den så
begynder at gø og jeg har fundet ud af at det er for at lege men stadig er
det jo ikke godt , men jeg har den altid i snor når jeg møder en anden hund
det var det mit indlæg drejede sig om

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-10-01 23:46

meddelelse news:XmUB7.32$J92.8156@news010.worldonline.dk...
> [...]
!ligegyldigt
> hvor ! men det andet var da den mødte et menneske alene

Uanset om det menneske/de mennesker man møder er med eller uden hund
... og uanset om man færdes hvor hunden må løbe løs eller ej .. vil jeg
anse det som god takt og tone at tage sin hund i snor ved mødet og
mens man passerer hinanden .. .. og hunden skal selvfølgelig i snor så
god tid at den/dem du møder kan se at du har til hensigt at tage dig
af hunden ..

hvorfor den

> begynder at gø og jeg har fundet ud af at det er for at lege men
stadig er
> det jo ikke godt

Næh men så er det jo netop vigtigt at du tager hunden i snor i god tid
inden I når hen til menneskene .. og så gælder det ellers om med
godbidder/legetøj /småsnak og andre underlige ting at fange hundens
opmærksomhed .. begynder den at gø og skabe sig går man upåagtet
videre ... men lykkes det at komme forbi mennesket uden at hunden gøer
eller skaber sig .. ja så roses vovse altså helt op i skyerne og får
selvfølgelig en godbid ... på den måde vil hunden hurtigt lære at
hverken gøen en eller andre nøkker fører til leg/snak med dem man
møder .. og ikke alle mennesker er jo vitterlig interesseret i at
hilse på en hund .. jeg mener det er vigtigt at en hund socialiseres
og lære at hilse/måske lege lidt med folk man møder på en tur .. men
jeg synes helt sikkert også det er endnu vigtigere at den lærer bare
at gå forbi andre mennesker med eller uden hund .. det skal være
ejeren og ikke hunden der bestemmer hvornår der skal snakkes/hilses/
leges når det drejer sig om folk man møder .. og giver ejeren af
hunden ikke hunden tilladelse via et signal til at der må
leges/hilses/snakkes ja så betyder det altså at hunden bare passerer
stille og roligt . Her vil man evt. også .. som i mange andre
situationer have glæde af at man har lært sin hund "at spørge om lov"

MVH Ami ..