PSU for lille?
Fra : Fly Christensen

Dato : 24-10-01 10:43

Jeg har nogle problemer med, at jeg konstant får blue screens og andre
sjove fænomener i Windows. Efter reinstall af Windows etc. er
problemerne der stadig. Jeg har nu tilfældigvis fundet ud af at min PSU
er på 235W. Er det for lille, når der sidder følgende ting i computeren:

P3-1000EB
Blæser til CPU
CD-ROM Brænder
CD-ROM drev
Diskette drev
3 HD
SB AWE64 VE lydkort
SCSI controller
2 Voodoo2 12 MB
Matrox G400 AGP
USB
2 x 256 MB PC133

som Periferi:

Keyboard
Trackball
Joystick
Throttle

Er det på tide at få fat i en ny PSU? I så fald, hvilke kan anbefales?
Min nuværende er 100% lydløs. Det skal en kommende også gerne være.

Fly

Fra : René Jensen

Dato : 24-10-01 14:53

Fly Christensen wrote:

> [...]
> problemerne der stadig. Jeg har nu tilfældigvis fundet ud af at min PSU
> er på 235W. Er det for lille, når der sidder følgende ting i computeren:

Med de ting, som du har i din computer, kunne det godt tyde på at
strømforsyningen havde problemer med at supplere strøm nok. -Specielt,
hvis dit CD-ROM, brænder og harddiske(?) er SCSI, hvilket jeg går udfra
når du nævner at du har en SCSI controller siddende.

> Er det på tide at få fat i en ny PSU? I så fald, hvilke kan anbefales?
> Min nuværende er 100% lydløs. Det skal en kommende også gerne være.

Selv har jeg en 300W strømforsyning fra NoiceControl med Pabst blæser
siddende i. Og jeg synes den var pengene værd.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-10-01 16:38

René Jensen wrote:

> [...]
> hvis dit CD-ROM, brænder og harddiske(?) er SCSI, hvilket jeg går udfra
> når du nævner at du har en SCSI controller siddende.

Brænder og en HD er SCSI. Jeg påtænker at anskeffe mig et nyt CD-ROM
drev, som skal være SCSI, da mit nuværende levere en masse fejl, som
brænderen ikke gør, ved læsning. Det er næsten umuligt at installere
noget fra CD-ROM-drevet uden en fejlmeddelelse.

Ok. Den kigger jeg lidt på.

Fly

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 24-10-01 15:06

> [...]
> problemerne der stadig. Jeg har nu tilfældigvis fundet ud af at min PSU
> er på 235W. Er det for lille, når der sidder følgende ting i
<SNIP>
> Er det på tide at få fat i en ny PSU?

Hmtja.... Bluescreens kan skyldes mange ting. Fx overophedning. Er du
sikekr på din maskine får den fornødne køling? Er luftgennemstrømingen i
kabinettet god nok? Kører den mere stabilt, hvis du piller låget af?

Andre fejlkilder kan være defekte ram-moduler, controllerkort m.v.

Om de 235 watt er nok til at drive dit system kommer an på kvaliteten af
strømforsyningen. Den skal først og fremmest være i stand til at levere
en stabil spænding.

mvh
Peter

Fra : Fly Christensen

Dato : 24-10-01 16:34

Falckredderen Ragga Muffin wrote:

> Hmtja.... Bluescreens kan skyldes mange ting. Fx overophedning. Er du
> sikekr på din maskine får den fornødne køling? Er luftgennemstrømingen i
> kabinettet god nok? Kører den mere stabilt, hvis du piller låget af?

Der er ingen luftgennemstrømning i mit kabinet, da det er åbent.
Hvis jeg lukker det, bliver mine HD's for varme. :-/ SOm der en nu føles
de kun lunkne. Jeg har prøver at flytte lidt rundt på tingene, men det
ændrer ikke noget.

> Andre fejlkilder kan være defekte ram-moduler, controllerkort m.v.

Jeg har lige skiftet RAM, men det har ikke ændret noget.

> Om de 235 watt er nok til at drive dit system kommer an på kvaliteten af
> strømforsyningen. Den skal først og fremmest være i stand til at levere
> en stabil spænding.

Det er en Power Man PSU, hvis det siger noget.

Fly

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 24-10-01 19:27

> [...]
> ændrer ikke noget.

> Jeg har lige skiftet RAM, men det har ikke ændret noget.

Så tag prøv at hive forskellige indstikskort ud, og se om det hjælper. Fx
kan et defekt grafikkort forårsage de mest underlige problemer.

> Det er en Power Man PSU, hvis det siger noget.

Ikke meget. Noter så mange af værdier du kan, som står angivet på
strømforsyningen, og spørg evt. Intel om din strømforsyning lever op til
kravene for P3-1000Mhz. Jeg kunne ikke umiddelbart finde svar på deres
hjemmeside, med prøv først at lede der. De burde ligge der...

mvh
Peter