Understøttelse af Div-x-encoding?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-10-01 23:30

Er der nogen, der ved om dual processing understøtter Div-X encoding?
Korte af det lange!
Kan det betale sig at smide tusser efter et Tyan Tiger board og MP
processorer, når det alene er Div-X encoding, der stiller store krav til
maskinen.
(Aint no gamefreak)

Hvad forskel er der på registeret ECC DDR-2100 RAM og Alm. ECC DDR-2100 RAM.

Merprisen for en dual-maskine i forhold til en AMD TB 1800+ XP på Via KT266A
board er ca. 2000.-, forudsat, at jeg venter på Duron MP.

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Jacob

Dato : 24-10-01 00:00

"Jesper Nielsen" <helboe@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
board og MP
> processorer, når det alene er Div-X encoding, der stiller

Hej,

Jeps Div-x encodingen er skrevet multithreaded - så det kan
sagtens betale sig.

Du kan forresten sagtens bruge både Duron, Thunderbird og XP
Processorer i en smp konfiguration.

Mvh
Jacob

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-10-01 02:56

"Jacob" <j@homogen.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan forresten sagtens bruge både Duron, Thunderbird og XP
> Processorer i en smp konfiguration.
>
> Mvh
> Jacob

Det ved jeg faktisk godt, men jeg er gået i "overkill mode", da en større
erstatningssum venter lige om hjørnet. )
Mp processorerne skulle væsentligt hurtigere i dualopsætninger, fordi de
snager i hinandens cache.
Det skulle derimod være spild af penge at købe Athlon MP fremfor Duron MP
ifølge en test, jeg har læst.
Er der ingen, der har hørt om Duron MP's komme til Danevang

Best regards

Jesper

Fra : Rasmus Christofferse~

Dato : 24-10-01 11:44

"Jesper Nielsen" <helboe@post9.tele.dk> skrev

> Det skulle derimod være spild af penge at købe Athlon MP fremfor Duron >
MP ifølge en test, jeg har læst.

Har du en reference på det?

Mvh

Rasmus Christoffersen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-10-01 12:15

"Rasmus Christoffersen" <ssrjc@email.dk> skrev i en meddelelse

> MP ifølge en test, jeg har læst.
>
> Har du en reference på det?

Ja, jeg fandt linket i en anden tråd : "2CPU'er" linket er her:
<http://firingsquad.gamers.com/hardware/dualduron/>

Best regards

Jesper

Fra : Søren Kramer

Dato : 24-10-01 13:24

Prøv også lige anandtech

MVH
SK

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-10-01 19:02

On Wed, 24 Oct 2001 00:29:40 +0200, Jesper Nielsen wrote:

> [...]
>Kan det betale sig at smide tusser efter et Tyan Tiger board og MP
>processorer, når det alene er Div-X encoding, der stiller store krav til

Mener du ikke om der findes DivX encodere der understøtter SMP
???
Har selv kørt nogle tests på min Duron 700Mhz (flask med MMX
support), det gik gennemsnitligt med 9.21 fps, dvs at det tager
mere end halvanden gang så lang tid at enkode en film som det
tager at afspille normalt.
Det er ufatteligt krævende at DivX encode....(Nok noget i
retning af heltal til dekryptering og fp til selve
komprimeringen)....så hvis du kan finde en enkoder med
SMP-support (For PIV ejere vil SMT support tydeligt kunne
mærkes) vil det nok give det et vældigt ydelsesmæssigt spark.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
ad infinitum (to infinity)

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-10-01 07:05

"Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ok, jeg var ikke klar over, at der fandtes flere Div-X encoders
Det her med Div-X er ret nyt for mig.
Er der så nogen, der ved, om der findes multithreadede Div-X-encoders på
markedet nu?
Det er jo knap så lystigt at købe sig en dualmaskine og så ha et dovent dyr,
der er lammesløvt i forhold til en noget billigere løsning

Best regards

Jesper