Pistol Skydning.
Fra : Fiznap

Dato : 23-10-01 22:05

Hej

Jeg er medlem af en lille skydeklub i nord sjælland hvor vi skyder med
riffel 0,22 og pistol 0,22 og 2 gange om året har vi handicap skydning med
riffel men vi søger en handicap tabel over pistol skydning. er der nogen der
ved hvor man skal lede efter sådan en

Mvh

Brian

Fra : Kent

Dato : 24-10-01 16:38

"Fiznap" <fiznap80@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:H2lB7.1225$HY2.260875521@news.orangenet.dk...
> [...]
> riffel men vi søger en handicap tabel over pistol skydning. er der nogen der

Hej Brian

Jeg er skydeinstruktør/træner og bestyrelsesmedlem i to skytteforeninger, men
jeg er sgutte helt klar over, hvad du mener . En handicap tabel? Tænker du
evt. på klasseinddeling eller ....? Uddyb venligst.

Vh
Kent

Fra : Fiznap

Dato : 26-10-01 11:46

>Hej Kent

det jeg søger er.

ved riffel skydning har vi en handicap tabel hvor man kan se sit handicap
dvs. gennem en sæson Forår/Efterår har vi 2 handicap skydninger. man regner
sit gennemsnit ud ved at tage de skydninger man har haft og lægger sammen
det giver et resultat. så den aften man har handicap skydning går vi ind og
skyder en gang og lad os antage man har skudt 173 og ens gennemsnit er 171
så slår man op i sin tabel og får et handicap på ca 194 og hvis en anden har
et gennemsnit på 165 og skyder 170 ville han have et handicap på ca 196 og
ville derfor vinde den aften. Du må ikke hænge mig helt op da jeg ikke kan
huske alle tal i hovedet. men vi bruger det til så selv de dårlige skytter
har en chance for at få en præmie med hjem.

Men da vi har fået en del pistol skytter nu så ville vi godt lave en
handicap skydning til dem også.