window.setTimeout
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-10-01 20:11

Hej NG!

Hvor sikkert er det at benytte window.setTimeout(expression,msec)?
Kan man stole 99,8% på, at den rent faktisk afvikler funktionen, også efter
den har stået og gjort det i flere timer?

Under alle omstændigheder kunne jeg forestille mig, at den er mere sikker
end meta http-equiv refresh, eller?
Jeg bruger dog begge metoder, med meta refresh'en sat til at refreshe nogle
få sekunder senere.

/jesper/

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 23-10-01 21:21

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev:
> Hej NG!
Hej
> Hvor sikkert er det at benytte window.setTimeout(expression,msec)?
> Kan man stole 99,8% på, at den rent faktisk afvikler funktionen, også efter
> den har stået og gjort det i flere timer?
Ja, det kan man godt. Hvis _ikke_ der kommer en fejl i et javascript i samme
vindue, bliver den ved indtil så længe du vil.

> Under alle omstændigheder kunne jeg forestille mig, at den er mere sikker
> end meta http-equiv refresh, eller?
Det er ikke min umiddelbare opfattelse, for selv om der "fejl" i html-koden,
bliver meta-refreshen stadigt udført, og det er, som jeg skrev, ikke tilfældet
med Javascript-koden. Men det lyder til at du har en fornuftig løsning: at
bruge denne ene som backup til den anden

mvh
morten

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-10-01 23:38

> Ja, det kan man godt. Hvis _ikke_ der kommer en fejl i et javascript i
samme
> vindue, bliver den ved indtil så længe du vil.

Det skulle der helst ikke.
Javascripten bliver ikke genereret dynamisk - den er fast, så hvis den
virker én gang burde den altid virke.

> [...]
> med Javascript-koden. Men det lyder til at du har en fornuftig løsning: at
> bruge denne ene som backup til den anden

Ja, det gælder om at gå med livrem og seler, da den opdaterer nogle
forskellige Application variabler hvert 5. sekund på serveren, som bliver
brugt mange forskellige steder på sitet.

Tak for svaret

/jesper/