Excel
Fra : Sinkbæk

Dato : 23-10-01 16:37

Hej!

Er det muligt at hente data ud fra et excel dokument med php?

--
Mvh.
-Thomas Sinkbæk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-10-01 18:22

On Tue, 23 Oct 2001 17:37:24 +0200, "Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> wrote:

>Er det muligt at hente data ud fra et excel dokument med php?

En mulighed er COM-adgang, hvilket kræver, at PHP kører under Windows
på en maskine, hvor Excel også er installeret. På et tidspunkt
"lovede" jeg at banke et par brugbare eksempler sammen, men der er
ikke så meget dokumentation derude, og et perl-eksempel driller lidt
med at lade sig blive konverteret til PHP.

Hvis man blot skal hente simple værdier ud, vil jeg dog tro, at det
skulle være muligt at indlæse filen og lede efter dataen, fremfor at
skulle starte selve Excel op - omend jeg ikke kender kompleksiteten af
Excel-formatet.

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-10-01 18:43

On Tue, 23 Oct 2001 19:21:41 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>En mulighed er COM-adgang,

en anden er at bruge den i ms office dokumenter indbyggede webwizard
(eller hvad den hedder)

get external data -> indtast url -> vupti

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-10-01 19:20

On Tue, 23 Oct 2001 19:43:21 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>en anden er at bruge den i ms office dokumenter indbyggede webwizard
>(eller hvad den hedder)

PHP-eksempel? :)

>get external data -> indtast url -> vupti

Såvidt, jeg kan se, skal dataen den anden vej. Altså fra et
Excel-dokument og ind som data til et PHP-script. Ikke fra en webside
og ind i et Excel-dokument.

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-10-01 21:40

On Tue, 23 Oct 2001 20:19:35 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>PHP-eksempel? :)

ja... den url man indtaster i excel ender på noget m. .php

>Såvidt, jeg kan se, skal dataen den anden vej. Altså fra et
>Excel-dokument og ind som data til et PHP-script. Ikke fra en webside
>og ind i et Excel-dokument.

aha... måske man skulle læse tråden inden man svarer... beklager.

--
med venlig hilsen
Thomas Jensen

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 23-10-01 17:07
Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 23-10-01 22:44

"Sinkbæk" <ts@8888nvr.dk> skrev

> Er det muligt at hente data ud fra et excel dokument med php?

Det nemmeste er nok at save din excel fil som .csv fil, altså komma eller
semicolon sepereret fil og så indlæse den i dit php script og parse den den
vej. Det virker for mig Vinshoppen kan den slags for brugeren, de
uploader bare filen og vupti er alle produkterne tilføjet i databasen.

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 24-10-01 01:54

>Er det muligt at hente data ud fra et excel dokument med php?

Jeg har et par gange "fusket" lidt og brugt: http://www.xlhtml.org/
Det er et lille program til unix der tar' excel-filen og laver noget
HTML - faktisk pæn HTML så det er nemt at parse med en simpel regex.

:wq!
//andreas
http://phpwizard.dk