Hercules Game Theater XP
Fra : Bo S. Christensen

Dato : 23-10-01 15:41

Hej ng.
Jeg er faldet over mit drømme lydkort (Hercules Game Theater XP)... eller
det tror/håber jeg da

jeg ved ikke særlig meget om alt det her lyddims... men jeg har set at der
på mange andre lydkort står printet 5.1 over det hele og det gør der ikke på
dette... jeg har lige bestilt et surrond sæt som også har noget 5.1...
Mit spørgsmål: går jeg galt i byen ved at vælge dette kort? der står at den
følgende på deres hjemmeside om kortet:

Rear Connectors:
· 1/8" Main stereo Line-Out jack
· 1/8" Surround stereo Line-Out jack
· 6 gold-plated Line-Out RCA connectors: (Main Left and Right/Surround Left
and Right /Center/Subwoofer)
· 2 additional USB ports (3 & 4)
· DB44 connector to PCI card
· Digital S/PDIF Input (Co-axial & Optical) (32kHz, 44.1kHz, 48kHz)
· Digital S/PDIF Output (Co-axial & Optical) (Set to 48kHz)
· MIDI-In/MIDI-Out DIN connectors (MPU-401 compatible)

link til kortet:
http://europe.hercules.com/products/gt_xp/techspecs_gt_xp.php

MVH
Bo S. Christensen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-10-01 18:52

"Bo S. Christensen" <zoniqueREMOVETHIS@raytracer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> · 1/8" Main stereo Line-Out jack
> · 1/8" Surround stereo Line-Out jack
> · 6 gold-plated Line-Out RCA connectors: (Main Left and Right/Surround

Jeg kender ikke kortet personligt, men det understøtter i hvert fald 5+1.
(5+1 betyder Surround med subwoofer: 2 fronthjt.- 2 baghjt- 1 centerhjt. og
subwoofer)

I øjeblikket udskriges Creatives Audigy lydkort som det hotteste og bedste
lige nu.
Player kortet kan lige nu fås for omkring 800.- Dette kort understøtter også
5+1.
Terratech har vist også et godt ry, men jeg tror ikke, at Herkules kortet er
et skodkort. Det er sikkert udmærket.

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : mf

Dato : 23-10-01 22:24

> I øjeblikket udskriges Creatives Audigy lydkort som det hotteste og bedste
> lige nu.

Ved ikke med jer andre, men jeg vælger *ikke* creative lydkort næste gang,
synes der er rigeligt med kompatibilitetsproblemer (uha et langt ord) med
dem + at de æder systemressourcer - ville nok selv vælge terratec hvis jeg
skulle skifte nu.

Claus

Fra : Wizeguy

Dato : 23-10-01 22:47

"mf" <claus@kjerkegaard.dk> wrote in message

> [...]
> dem + at de æder systemressourcer - ville nok selv vælge terratec hvis jeg

Vrøvl det gælder kun de gamle Soundblaster Live! kort!! Det nye Soundblaster
Audigy er nøjagtig lige så kompatibelt som konkurrende kort og belaster
cpu'en mindre i spil. Endelig kan man heller ikke se bort fra, at Creative's
kort naturligvis er de mest kompatible med EAX, da det jo var Creative der
opfandt standarden. Hvad Terratec angår, så siger jeg god fornøjelse. Det
firma har endnu ike formået at levere drivere der virker optimalt under NT
styresystemer. Dette er (bliver) et ret stort problem, idet Microsoft med
deres nye styresystem Windows XP entydigt satser på NT kernen i fremtiden. I
øjeblikket er det kun Creative, Turtle Beach og Phillips der kan skrive
funktionelle drivere til NT styresystemer.

--
Best regards/Venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Wizeguy

Dato : 23-10-01 22:41

"Bo S. Christensen" <zoniqueREMOVETHIS@raytracer.dk> wrote in message
> [...]

> dette... jeg har lige bestilt et surrond sæt som også har noget 5.1...
> Mit spørgsmål: går jeg galt i byen ved at vælge dette kort?

I øjeblikket understøtter Hercules GTXP kun 5.1 i afspilning af DVD film med
Dolby Digital lydspor, og således ikke i spil, musik og øvrig stereo/mono
output. Hercules er dog på trapperne med en driveropdatering som skulle give
5.1 lyd også i spil og stereooutput (virtuel 5.1). Men om du skal vælge
Hercules GTXP eller et andet lydkort afhænger meget af dine behov. Hvis du
mest skal bruge kortet til spil, og fortrinsvis med dit nye 5.1
surroundhøjtalersæt, er Creative Soundblaster Audigy et bedre valg, da deres
5.1 højtaleralgoritme er den mest præcise. Skal du fortrinsvis spille med
hovedtelefoner er Hercules GTXP bedre, idet den anvender Sensaura's HRTF*
som leverer mere præcis 3D lyd end Creatives. Skal du bruge kortet til
afspilning af DVD film vil jeg også anbefale Soundblaster Audigy, idet dette
kort har indbygget Dolby Digital dekodning, så du ikke behøver at købe en
dyr software DVD afspiller med dekoder.

--
Best regards/Venlig hilsen
Anders Albrechtsen

*HRTF=Head Related Transfer Functions. En avanceret lydteknologi skabt for
hovedtelefoner (og nogle gange også 2 højtalere) som vha. videnskabelig
undersøgelser af menneskets hørelse skaber den fuldkomne illusion af at
befinde sig i et 3D rum. Sensaura er sammen med Aureal det firma der leverer
den mest overbevisende illusion, mens Creative og Qsound ikke er helt så
overbevisende.