Overvågning af programmer.
Fra : Mooze22

Dato : 23-10-01 14:29

Hej..

Jeg har et C++ program som jeg ved sætter nogle flag når det kører. Er der
nogen mulighed for at overvåge programmet og se disse flag blive sat?
Jeg har prøvet med et program fra NuMega, Truecoverage. Jeg ved bare ikke om
det er fordi jeg har en trial version, at jeg ikke får mere ud, for
Truecoverage fortæller mig kun hvilke filer programmet bruger, og det er
ikke rigtig nok for mig.

Casper

Fra : Mogens Hansen

Dato : 23-10-01 19:22

"Mooze22" <mooze22@mooze.net> wrote in message

> Jeg har et C++ program som jeg ved sætter nogle flag når det kører. Er der
> nogen mulighed for at overvåge programmet og se disse flag blive sat?

Har du source-koden til programmet ?
Hvis ikke er det svært at vide hvor man skal kigge efter et flag.

Du kan bruge en debugger til at se hvordan programmet kører.
Hvilken debugger man kan bruge afhænger af platformen og hvilken compiler
man bruger.
Jeg kan se at du er på MS-Windows platformen.
Hvis du bruger f.eks. Microsoft Visual C++ eller C++Builder er debuggeren en
del af udviklingsmiljøet. Hvis du bruger Borlands gratis C++ compiler kan du
gratis hente Turbo Debuggeren.

> [...]
> det er fordi jeg har en trial version, at jeg ikke får mere ud, for
> Truecoverage fortæller mig kun hvilke filer programmet bruger, og det er

Truecoverage er et program der er udviklet til at måle hvilke linier i et
program, der er blevet kørt (coverage analyse).
Det bruges typisk til at måle om ens test af et program er tilstrækkeligt
grundig.
Se www.numega.com for yderligere detajler.

Venlig hilsen

Mogens Hansen