Switch
Fra : Jørgen

Dato : 23-10-01 13:58

Hej

Jeg har lige et lille spørgsmål.

Jeg har en Fast Ethernet mini switch 5-port 10/100 Mbps, D-link DES-1005D
Jeg ved ikke om den kaldes for en Hub-Swith.

Jeg vil høre hvad forskel der på port Uplink, 1X, 2X, 3X, 4X og 5X.
og hvordan forbinder jeg det rigtig.
og skal der bruges noget software

Jeg har 2 computer, hvor den ene er en bærbar som jeg bruger som arbejdes
computer,
de har hver sin netværkskort, DFE-650 og DFE-538TX, jeg har ADSL
forbindelse, hos TeleDanmark.
Begge computer har jeg installeret Norton firewall.

Adsl modemet har ikke en hub.

på forhånd tak
hilsen Jørgen Bodholdt

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 23-10-01 15:37

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> wrote in news:3bd569f4$0$740
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]

> computer,
> de har hver sin netværkskort, DFE-650 og DFE-538TX, jeg har ADSL

Hver af portene kan have fobindelse til et netværkskort, dvs. at du f.eks.
sætter den stationeære til port 1 med et UTP (RJ45) netværkskabel, den
bærbare til port to, og ADSL forbindelse til port 3, nu skulle begge
maskiner kunne se hinanden og bruger internetforbindelse, forudsat at de
begge to er sat op til at benytte lokalnetværk.
Og Nej der skal ikke bruges noget software, altså ud over styresystemet :-]

> Begge computer har jeg installeret Norton firewall.

Disse skal måske konfigureres for at maskinerne kan kommunikere med
hinanden.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Nikolas

Dato : 23-10-01 15:58

Hej
hvis du gør som Søren siger, skal du huske at det skal være et krydset kabel
du sætter i port 3.
jeg vil anbefale dig at sætte ADSL i uplinken (som som regl er en krydset
port 1)
og sætter maskinerne på port 2 og 3.
HUSK at hvis uplinken sidder i en separat port, kan du IKKE bruge port 1.
Men tit er uplinken og port 1 den samme hvor du skal flytte en "pind" for
henholdsvis port 1 eller uplink.

Mvh Nikolas

Fra : Jørgen

Dato : 23-10-01 18:50