GRUB
Fra : Morten Primdahl

Dato : 23-10-01 12:31

Hejsa. Jeg skal til at lave en dual boot maskine med RH7.2.
Tidligere brugte jeg en ~20Mb partition til /boot som lå
som den første partition på disken, jeg mener at det skyldes
at LILO skulle installeres indefor de første 1024 cylindre.
Hvorledes med GRUB der kommer med RH7.2? Er det nødvendigt at
have en tidlig boot partition eller hvorledes?

Mvh Morten

Fra : Dennis Haney

Dato : 23-10-01 12:32

morten@it-c.dk (Morten Primdahl) writes:

> [...]
> Hvorledes med GRUB der kommer med RH7.2? Er det nødvendigt at
> have en tidlig boot partition eller hvorledes?

Det er ikke et problem med lilo længere... bare skriv lba32 et eller
andet sted i /etc/lilo.conf

Dennis

Mother said that there would be days like this,
but she never said there would be so many!

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-01 17:53

Den 23 Oct 2001 13:32:19 +0200 skrev Dennis Haney:

>Det er ikke et problem med lilo længere... bare skriv lba32 et eller
>andet sted i /etc/lilo.conf

Kender du også svaret på mandens spørgsmål?

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-10-01 18:41

Morten Primdahl wrote:

> [...]
> som den første partition på disken, jeg mener at det skyldes
> at LILO skulle installeres indefor de første 1024 cylindre.

Ikke helt korrekt: /Kernen/ skulle ligge blandt de første ca. 1000
cylindere. LILO bor som regel i master boot recorden aller yderst
på disken.

> Hvorledes med GRUB der kommer med RH7.2? Er det nødvendigt at
> have en tidlig boot partition eller hvorledes?

Nej. Grub klarer den slags i fin stil. Den kan også andre smarte
ting - f.eks at mappe en disk til en anden, så man kan have Windows
liggende på en anden disk end hda.

-Claus

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 23-10-01 18:51

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> writes:

> Nej. Grub klarer den slags i fin stil. Den kan også andre smarte
> ting - f.eks at mappe en disk til en anden, så man kan have Windows
> liggende på en anden disk end hda.

Det kan LILO oxo.

--
Christian Hemmingsen

Fra : Morten Primdahl

Dato : 23-10-01 19:11

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-01 19:22

Den Tue, 23 Oct 2001 19:41:09 +0200 skrev Claus Rasmussen:

>Ikke helt korrekt: /Kernen/ skulle ligge blandt de første ca. 1000
>cylindere. LILO bor som regel i master boot recorden aller yderst
>på disken.

Det er kun første del af lilo. boot.b og chain.b ligger i /boot.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-10-01 19:33

Kent Friis wrote:

> Det er kun første del af lilo. boot.b og chain.b ligger i /boot.

Aha. Det er /der/ de filer kommer fra. Det har ellers altid undret
mig.

-Claus