usb på ældre computere??
Fra : MTP

Dato : 23-10-01 11:31

Hej
min far har lige købt et nyt digicam men der var desværre kun et USB kabel
med til, hvilket der ikke findes på hans bundkort. Jeg ved at det kan lade
sig gøre at convertere fra usb -> seriel da et sådant kabel følger med til
nyere canon digicams. Men jeg kan ikke finde sådan et kabel nogen steder.
Har i set et sådan kabel et sted??
eller endnu bedre, er det muligt at tilføje USB til et ældre motherboard
via. f.eks isa/pci portene?!?!

--
MVH
Michael T Pallesen - Århus

Fra : Cubus

Dato : 23-10-01 12:05

> eller endnu bedre, er det muligt at tilføje USB til et ældre motherboard
> via. f.eks isa/pci portene?!?!

Ja, det er muligt at sætte et PCI-kort i maskinen med typisk to USB-porte.
Find dem fx under kategorien I/O-kort. Prisen er omkring 200 kr.

--
Cubus

Fra : Madsen

Dato : 23-10-01 12:05

"MTP" <mtp@post.tele.dk> skrev:

> [...]
> Har i set et sådan kabel et sted??
> eller endnu bedre, er det muligt at tilføje USB til et ældre motherboard

Du kan både købe convertere fra USB til seriel og PCI-kort med 2
eller flere USB-porte på. Prøv at klikke på PCI og derefter Søg på
følgende link: <http://www.edbpriser.dk/hardware/io-kort-show.asp>

Convertere kan du sikkert finde her:
<http://www.google.com/search?q=converter+USB+to+seriel&btnG=Google-s%F8gning&hl=da&lr=lang_da>

--