Motherboard halverer RAM (hjælp!)
Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 23-10-01 00:18

Jeg kan se i dk.marked.privat.edb at jeg ikke er den eneste med problemet:

> jeg er kommet til at købe en 256 ram blok pc 133, men det viser sig at
> min maskine kun kan se 128 af gangen så hvis der er nogen der har 2 stk
> 128 ram pc100 så vi jeg gerne bytte
<snip>

Jeg tænkte NØJAGTIGT ligesådan!
Resultat: Jeg har nu en 128MB-stang (dog stadig PC133) der OGSÅ ses som det
halve, nemlig 64MB.

Jeg havde i forvejen en 128MB-stang der virker fuldt og helt, så jeg var ret
overrasket over det!!!

Mit Motherboard er et Abit BH6 rev. 1.0 og bios er den nyeste (lidt over et
år gammel).

Hvis der er nogen der kan hvad der foregår og hvad jeg kan gøre for at undgå
det, vil jeg blive meget glad!!!
(Jeg vil jo ligesom gerne have 256MB RAM og ikke 128MB ekstra - det var jo
li'som derfor jeg købte 256MB ;)

På forhånd super mange tak! :)
--
Med venlig hilsen Mogens