Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Selvstændige unge... En umulighed?
Fra : kTTs

Dato : 22-10-01 23:40

Hej NG

Mig og et par gode venner har i efterhånden nogle år puslet lidt med tanken
at opstarte en lille computer-forretning i vores hjemby, da der ikke er
nogle forhandlere af hardware i miles omkreds, og vi derfor mener at der vil
være rigtig godt marked for det..

Sagen er så den at nu har vi fået idéen, men aner desværre ikke hvordan vi
skal komme videre.. Hvor skal man henvende sig..? Er der nogen steder på
nettet der giver relevante oplysninger om netop dette..?

Ydermere, hvis nogen herinde har erfaringer med ovenstående, må du/i meget
gerne maile direkte til os, for vi har langt flere spørgsmål end vi har svar
til dem :-/

På forhånd tak

Fra : Anders Pedersen

Dato : 24-10-01 13:36

Hejsa selv er jeg ung og selvstændig sammen med en god kammerat.

Vi havde nogle gode ideer og planer og henvendte os i banken, vi fortalte om
fremtidsplaner mm. og fik en kasse kredit på xxx.xxx kr.

Vi valgte at blive ved med at være I/S selskab i stedet for at gå over og
blive ApS og det medførte selvfølgelig også at vi skulle lave en I/S
kontrakt til banken.

Mit råd vil være at skrive ned hvad planer i har, lav en plan der går 3-5 år
ud i fremtiden (de går hurtigere end man tror) og så kontakte f.eks jeres
eget private pengeinstitut.

Vi endte i Spar Nord bank som er meget behjælpelige, selv var jeg i en anden
bank men skiftede naturligvis til Spar Nord bagefter da det var dem der
troede på vores virksomhed.

mvh.

Anders Pedersen

Fra : Claus

Dato : 26-10-01 06:49

kTTs skrev i meddelelsen
> [...]
>at opstarte en lille computer-forretning i vores hjemby, da der ikke er
>nogle forhandlere af hardware i miles omkreds, og vi derfor mener at

Jeg vil foreslå at lave en kommisionsaftale med et eksisterende firma så
i kan undgå at skulle låne penge og så i kan se om der er et marked. Hav
så få udgifter som overhovedet muligt til en start. Så skylder i ikke så
meget væk hvis det ikke lykkes. Det er jo en hård branche i vil ind i.

Prøv også at lave et nichemarked. Sælg specielle løsninger til f.eks
landbrug, selvstændige eller sådan noget.
Tilbyd at sætte maskinen op i hjemmet og at "sætte den op med
(legal)software".
Tilbyd f.eks en komplet linuxpakke som alternativ og tag lidt for at
sætte det op og rådgive.
Tilbyd en service bilka ikke kan levere.

Hilsen Claus.