Ny temaaften om benzodiazepiner
Fra : Steen J

Dato : 22-10-01 21:26

Temaaften om benzodiazepiner
(Nerve- og sovemedicin)
Onsdag den 14. november 2001 kl. 19-21.30
Nørrebro Bibliotek, Bragesgade 8 B
2200 København N

Oplæg ved psykiater Jens Frydenlund om
afhængighed af og bivirkninger ved brug af
sove- og nervemedicin (benzodiazepiner).
Der er mulighed for spørgsmål og debat.

Arrangementet er gratis. Alle er velkomne.
Nærmere oplysning telefon: 70 26 25 10.

Læs pressemeddelelse: http://www.benzoinfo.dk/sindpres.htm

Læs mere http://www.benzoinfo.dk

--
/Steen J

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-10-01 21:37

"Steen J" <sj@FJERN-humleby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Oplæg ved psykiater Jens Frydenlund om
> afhængighed af og bivirkninger ved brug af
> sove- og nervemedicin (benzodiazepiner).

Træls at det forgår på Sjælland .

Men jeg håber at Jens Frydenlund virkelig vil fortælle hvilket helvede der
er for bundet med benzodiazepiner. Midlet som Fanden har skabt.

Jeg vil anbefale alle som har mulighed for det at møde til dette arangement.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Steen J

Dato : 23-10-01 05:00

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men jeg håber at Jens Frydenlund virkelig vil fortælle hvilket helvede der
> er for bundet med benzodiazepiner. Midlet som Fanden har skabt.

Jens Frydenlund ved alt om, hvad det er for nogle rædselsfulde bivirkninger
denne medicin har.
Læs mere på www.benzoinfo.dk og læs f.eks. en af hans artikeler:
http://www.benzoinfo.dk/jf/benzjens.htm

/Steen J

Fra : KG

Dato : 05-11-01 19:42

Finn Jensen skriver bla.:

> Men jeg håber at Jens Frydenlund virkelig vil fortælle hvilket helvede der
> er for bundet med benzodiazepiner. Midlet som Fanden har skabt.

Hej Finn Jensen ....

Jeg er bestemt ikke enig med dig - et er at benzodiazepiner kan føre til
misbrug - noget andet er at det letter livet for mange folk og at det også
reder livet for mange ....

Verden er ikke kun sort og hvid - jeg ved ikke hvor du har dine meninger
fra men for mig har - Tafil og Diazepam under kontrol redet mit liv sammen
med en utrolig dygtig "huslæge" ....

Man skal ikke skræmmes med påstande som dine - men jeg vil give dig ret
benzodiazepiner må ikke stå alene som alternativ til "behandling" men bruges
som et værktøj I forbindelse med aktiv behandling.

Med venlig hilsen
K.G.

Fra : Finn Jensen

Dato : 05-11-01 21:02

"KG" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er bestemt ikke enig med dig - et er at benzodiazepiner kan føre til
> misbrug - noget andet er at det letter livet for mange folk og at det også
> reder livet for mange ....

Og taget livet af endnu flere

> Verden er ikke kun sort og hvid - jeg ved ikke hvor du har dine meninger
> fra men for mig har - Tafil og Diazepam under kontrol redet mit liv sammen
> med en utrolig dygtig "huslæge" ....

Jeg kender udemærket både Tafil og Diazepam plus et hav af andre i samme
familie. Og Ja disse benzodiazepiner _kan_ være en hjælp men KUN i MEGET
kort tid. Problemet med benzodiazepiner er at deres virkning hurtig fortager
sig på den måde at man allerede efter 2-3 ugers behandling er oppe på
dobbelt dosis og sådan fortsætter det. Det er skruen uden ende. Når så
f.eks. Tafil ikke længere er virkningsfuld ellers dosis er for høj så
skiftes der over til et nyt præperat og så starter man forfra. Det som
benzodiazepiner kan være gode til er at tage angst men efter ganske få
måneder vil en af de mange bivirkninger ved benzodiazepiner vare yderligere
angst. Benzodiazepiner bliver desværre udskrevet af flere læger efter
forgodt befindende men heldigvis er der ved at komme en holdningsændring hos
lægerne. Jeg kan nævne at psykiatriske sygehuse så godt som aldrig behandler
med benzodiazipiner og kun i yderste konsekvens.

> [...]
bruges
> som et værktøj I forbindelse med aktiv behandling.

Jamen det ER skræmmende påstande jeg kommer med. Benzodiazepiner er og
bliver noget værre lort som kun skal benyttes i yderste konsekvens og kun i
meget begrænset tid såsom 2 til 3 uger. Men ellers har du ret i at man ved
siden af skal have en form for behandling og ikke bare overlades til sig
selv med pilleglasset.

Som afslutnende bemærkning kan jeg fortælle at jeg igennem 2 år har fået
benzodiazipiner og da jeg blev trappet fik jeg mit livs værste mararidt som
først fortog sig efter 6 år. Derfor min advarsel mod benzodiazipiner.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : KG

Dato : 05-11-01 22:01

Finn Jensen skriver bla.:

> [...]
som
> først fortog sig efter 6 år. Derfor min advarsel mod benzodiazipiner.

Hej igen Finn Jensen ....

Jeg har været psykisk syg siden 1984 og fået både psykofarmaka og som
nævnt Tafil og Diazepam - og er da sikker på at være havnet på "en lukke
afdeling" eller at have mistet livet på tragisk vis hvis det ikke havde
været på grund af netop benzodiazepiner - men også på grund af en dygtig
og klog praktiserende læge.

Hvis det er rigtigt som du skriver:

> Og taget livet af endnu flere

Så er det efter min mening ikke benzodiazepinerne folk dør af men af den
manglende "behandling" og de psykisk syges dårlige behandlingsmuligheder.

Det er mangel på resouerser og ordentlige behandlingstilbud der slår folk
ihjel og ikke den medicin de spiser ...

Med venlig hilsen
K.G.

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-11-01 05:48

"KG" <kg@lite.dk> skrev i en meddelelse

Hej

> [...]
> afdeling" eller at have mistet livet på tragisk vis hvis det ikke havde
> været på grund af netop benzodiazepiner - men også på grund af en dygtig

Nu skriver du ikke graden af din psykiske sygdom men det er korrekt at i
værste tilfælde tager mange psykiske syge livet af sig på grund af manglende
behandling. Desværre er det kun et fåtal af praktiserende læger der har den
fornødende viden omkring behandlingen af psykiske sygdomme, så du har været
heldig at finde en læge som forstår at hjælpe dig. Tafil er ikke det værste
men diazepam er noget værre, men alternativ var at prøve Truxal som man ikke
bliver afhængelig af og i den rette dosis kan det have en gavnlig effekt.
Men igen afhænger det af om du var så "langt ude" at du skulle "have et gok
i nøden" for at falde til ro og samle tankerne.

Men store modstand mod benzoziasipiner er at der er stor afhængelighed af
disse piller og efter kort tid er dosis fordoblet. Det jeg oplevede med
benzodiazipiner var som jeg nævnte en øget angst samt at jeg blev meget
irreteret og aggerasiv af pillerne hvis der gik mere end 3 timer mellem jeg
fik pillerne. Det var til sidst sådan at jeg vågnede hver 3 time om natten
og rystede over hele kroppen fordi jeg skulle have mere benodiazipiner.

> [...]
>
> Det er mangel på resouerser og ordentlige behandlingstilbud der slår folk

Her er vi fuldstændig enig. Der er AL for lidt behandlingsmuligheder og
tilbud til psykisk syge og oftes tages symptomerne ikke i opløbet så ender
det oftes med en langvarrig indlæggelse og på grund af pladsmangel udskrives
mange oftes for tidlig uden nogen real tilbud om en struktureret hverdag så
de overlades til dem selv uden opfølgning på deres indlæggelse. Kommunerne
og amterne svigter simpelthen på dette område. Med rette behandling kan
hovedparten af de psykiske syge leve et fornuftig liv og få en god
tilværelse hvor mange udenforstående slet ikke oplever den pågældenes
psykiske lidelse. Heldigvis er distrikts psykiatrien ved at fungere i de
fleste amter men desværre er den ikke effektiv nok men mange kommuner har
fået væresteder op at køre hvor der er støtte/kontakt personer tilknyttet
hver bruger og det er vejen frem. Mange gange er det jo ikke kun piller der
skal til men bare det at kunne snakke med et forstående menneske UDEN
fordomme for psykiske syge. 99.5 % af psykiske syge er altså IKKE
øksemordere eller psykopater som den kurlørte presse gerne vil gøre dem til
!!!!

--
Venligst
Finn Jensen