ComboBox
Fra : Thong Tri Nguyen

Dato : 22-10-01 19:16

Hej Grp

Er det muligt at lave en ComboBox ? og hvordan ?

--
Thong

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 22-10-01 22:54

"Thong Tri Nguyen" <thong@kampsax.dtu.dk> skrev:
> Hej Grp
>
> Er det muligt at lave en ComboBox ? og hvordan ?
Ja, det kan man da, bortset fra at det hedder en <select>-boks
En selectboks med 3 valgmuligheder kunne se således ud:

<select name="sel">
<option value="1">tekst 1</option>
<option value="2">tekst 2</option>
<option value="3">tekst 3</option>
</select>

mvh
morten

Fra : Thong Tri Nguyen

Dato : 22-10-01 23:39

Man kan ikke skrive til en select-boks

findes der ikke en blanding mellem en select-boks og en input-tekst-boks så
man både kan skrive til eller vælge fra listen ?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-10-01 08:47

"Thong Tri Nguyen" <thong@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> Man kan ikke skrive til en select-boks
>
> findes der ikke en blanding mellem en select-boks og en input-tekst-boks

> man både kan skrive til eller vælge fra listen ?

Du kan lege med noget ala dette, men det er langt fra optimalt jeg vil
anbefale dig at lave et felt og en selectbox ved siden af hinanden:

<head>
<title>Test</title>
<script type="text/javascript">
function dothat(obj){
if (obj.selectedIndex == 1){
document.getElementById('vaelg').style.visibility = 'hidden';
document.getElementById('skrivselv').style.visibility = 'visible';
}
}
</script>
</head>
style="position:absolute;top:10px;left:10px;visibility:visible;">
<select onchange="dothat(this)">
<option>test</option>
<option>andet...</option>
</select>
style="position:absolute;top:10px;left:10px;visibility:hidden;">
<input type="text" style="width:100px;"/>

Ovenstående vil selvfølgelig ikke virke i NN4

--
Jakob Andersen