ryde op på en tilsvinet FreeBSD 4.2?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-10-01 18:04

Hej!
Jeg instalerede for længe siden FreeBSD 4.2 på en ekstra maskine jeg havde
til at stå og dum som jeg var tog jeg bare og instalerede alt (altså valgte
all fra setup dimsen)
I mellemtiden er jeg ved at have mail og en masse skidt til at køre på
maskinen så det ville være mindre hensigtsmessigt at slette det hele og
starte forfra , men hvordan får jeg kasted alle de programmer for porten jeg
reelt ikke bruger?
Har været ved at kigge lidt på pkg_info og smidt noget af alt det ud jeg
ikke bruger (derunder X)
Men syntes stadigt at den installation bruger godt 1gb på /usr (!), det var
måske lige i overkanten ;)
Kort sagt er der andre 'registre' af la pkg_info hvor man kan se hvad der er
instaleret af snavs fordi jeg mistænker den for at gemme på en masse skidt
jeg ikke skal bruge til noget (det meste af det skulle være slået ned så
ikke starter med rc.d, indetd osv)

/Dennis