brug af paravaner
Fra : Milert

Dato : 24-01-01 00:25

Hvilke regler gælder der for brug af paravaner i DK. Også i de danske søer
?

Fra : Boysen

Dato : 24-01-01 01:27

Milert skrev
> Hvilke regler gælder der for brug af paravaner i DK. Også i de danske
søer?

Nu spørger jeg sikkert lidt dumt, men hvad er paravaner?

/Michael Boysen

Fra : Henric Blomqvist

Dato : 24-01-01 11:09

En paravan används tex för att dra ut betet åt sidorna vid trolling (detta
är en så kallad sidoparavan). Titta på
http://home.swipnet.se/trolleri/vadartrolling.htm eller sök på "paravan" på
Altavista för mer info.
Mvh henric

Fra : The Healer

Dato : 24-01-01 06:29

Hej

Tag et kik på statens hjemme side, jeg tror det er under fødevareminstern.
Det er vist nok totalt forbudt i DK.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 24-01-01 10:25

The Healer wrote:

> Hej
>
> Tag et kik på statens hjemme side, jeg tror det er under fødevareminstern.
> Det er vist nok totalt forbudt i DK.

Ikke helt, det er generelt forbudt med spilende reskaber, undtagelsen er
dog dem der monteres direkte og fast på linen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Milert

Dato : 24-01-01 15:33

The Healer wrote:

> Hej

> Tag et kik på statens hjemme side, jeg tror det er under fødevareminstern.
> Det er vist nok totalt forbudt i DK.

Jeg har fundet info om emnet på
http://opasia.dk/sportsfiskeri/trolling/artikel_i_gang_med_trolling.shtml

Fra : The Healer

Dato : 24-01-01 18:05

Hej igen

Adressen til fødevareministeren vedr. trolling m.m. er
http://www.fd.dk/sjle3/trollingfiskeri3.pdf

"Milert" <milert@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:94mp28$gb9$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Henric Blomqvist