Win98 fryser konstant
Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 22-10-01 11:44

Hej

Jeg har fået store problemer med en pc som jeg har opgraderet.
Det består af
Abit BE6 board
PIII 450 (100)
Matrox G400
SBPCI128
196mb ram fordelt på 3 moduler.
Matrox og IBM HD
Logitech mus

I et par uger virkede det fint og uden problemer, men det er slut nu.
Windows fryser konstant, det kan komme efter et min. eller en 1 time.
Nogen gange vil den ikke finde den ene eller begge HD underopstart ??? Der
skal et pat reboots til før den finder dem og kan boot normalt.
Det sker selv om de sidder på alm ide controller eller på ATA66
controlleren.

Jeg har dog fået en mistanke om at det kunne være BE6 mb der kunne være
synderen, eller rettere ide og eller ATA66 controllerne.
Har prøvet at formatere den ene disk og installere Win98 igen, men efter at
have tilsluttet disk nummer 2 enten dukker problemerne op igen.

Hvad kan jeg gøre for at udelukke det ene eller det andet ?

Tak

Fra : Unique

Dato : 22-10-01 12:33

Har du tjekket alle stil, at de sidder ordentligt i, og at ingen ben er
bukkede/knækkede?

/Dan

--
Webdesign, tryksager, grafik, video og meget andet til BILLIGE penge.
Se mere på http://www.uart.dk

Nicholas F. Bryde <nbryde@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:LOSA7.6826$5v1.519592@news010.worldonline.dk...

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 22-10-01 13:03

"Nicholas F. Bryde" <nbryde@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have tilsluttet disk nummer 2 enten dukker problemerne op igen.
>
> Hvad kan jeg gøre for at udelukke det ene eller det andet ?

Hej Nicolas

Jeg ville starte med at gå ram'en seriøst efter! Det frysningstilfælde jeg
har haft med at gøre, har skyldtes defekt ram. Prøv modulerne et af gangen,
og se så om ikke et eller flere af dem får maskinen til at fryse, og den
kører glat med andre....

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 22-10-01 13:17

> Jeg ville starte med at gå ram'en seriøst efter!

Det kan gøres ved dette program www.memtest86.com.

Lad den køre et par timer.

Mvh.
Mikael

Fra : News

Dato : 22-10-01 21:31

Hej Nicolas

Windows 98 har det meget med at fryse!!!!!

Hvis windows først er begyndt på det så er der ikke snadet at gøre end at
skifte styresystem....Hvis du skal skifte til noget så skift til Windows
XP.....Min computer har stået i snart 1 uge og kørt (og jeg har ikke
genstartet endnu) Tænk over det....

Fra : "Jesper =F8rch=22=

Dato : 26-10-01 21:15

In article <3bd484bf$2$11604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, "News"
<Jazzy@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Windows XP.....Min computer har stået i snart 1 uge og kørt (og jeg har
> ikke genstartet endnu) Tænk over det....

Jeg har selv et BP6 som har voldt mig utrolige problemer (dual Celeron) og
har desuden haft andre m/b som har "drillet" på den måde du beskriver.

Jeg kan ikke huske om BE6 er et single- eller dual-CPU kort. Hvis det er
et dual (og du bruger begge CPU'er) så prøv at slå AL strømstyring fra og
se hvad den siger til det.
Prøv at opdater drivere m.m. til de nyeste AGP, HPT366 og BIOS
(HPT366-BIOS driveren kan godt være fejlbehæftet i nogle versioner)
Efterse din RAM og dit grafikkort... Prøv at lav en "bombe-test" hvor du
kører MEGET hårdt på RAM, grafikkort, CPU etc... men husk at genstarte
imellem (og lade hele maskinen køle lidt af indimellem)

Mht. det at have en maskine kørende i længere tid (Jazzy): Inden jeg
flyttede til England (for et par mdr. siden) havde jeg en maskine stående
som på over ½ år kun var blevet genstartet en enkelt gang og det var for
at give den mere RAM (64MB -» 320MB) .... men det var med en gammel
P233MMX@266 - AsusP5A/B som kørte server (Linux Mandrake 7.2)

Personligt ville jeg ikke skifte til XP (og derefter ringe til M$ en gang
om måneden for at få systemet "åbnet" igen så M$ kan holde styr på hvad du
bruger din computer til)

Pt. kører jeg Linux og Win98SE og har ikke tænkt mig at opgradere noget...
Hvis Windows skal opgraderes bliver det til Win2k

Håber Nicholas kan bruge mit svar til noget

/ Jesper