Opbygning af fotoalbum med thumbnails m.m
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-10-01 10:29

Hej.

Jeg har en privatside, hvor jeg har opbygget et fotoalbum. Det er
lavet i HTML og vedligeholdelsen af det, når der skal et nyt sæt
billeder på, er næsten uudholdeligt. Grunden til dette er at jeg har
en "Næste side", "Forrige side" og alle de andre sidenumre som links.

Nu vil jeg så gerne forsøge mig ud i ASP. Jeg har købt en ASP bog, men
er det for stor en mundfuld at begynde med at lave dette? Jeg kan dog
programmere i C++ og en del andre sprog, så tankegangen mener jeg at
jeg har.

Hvor starter jeg? Skal alle billeder ned i en Acces database eller er
det kun links til billederne? Findes der komponenter til at lave
automatiske thumbnails eller skal jeg beholde mine manuelt generede
thums og bruge disse?

Siden jeg gerne vil have lavet om er her:

http://www.patricia-brinch.dk/dk/foto.htm

Al hjælp til at starte op med, modtages med glæde

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 22-10-01 13:36

Hejsa,

Jeg har faktisk lavet noget meget simpelt som tager alle jpg billeder fra et
bibliotek og viser dem. Smart fordi man kun skal hælde billederne ned i et
bibliotek når man vil opdatere. For at gøre det hele nemmere har jeg sat
photoshop i gang med at lave thumbnails af alle billeder som så bliver vist
i en separat frame så man kan se mindre versioner og kan klikke på de
billeder man vil se.

Tag et kig på FileSystemObject - det er ret simpelt. Hvis du vil vise en
bemærkning til billedet kunne du jo lave noget med at kaste en tekstfil ned
i biblioteket med samme navn som billedet (foruden .txt extention).

Ellers er løsningen at lægge alt i en database.

Mvh,
Tony