Procmail mod spam
Fra : Frank Nørvig

Dato : 22-10-01 08:57

Hejsa

Jeg har laver følgende i .procmailrc :

:0
*^From: spam@spam.dk
/dev/null

Dette burde smide alle mails væk fra spam@spam.dk ... men hvad nu hvis jeg
har en lang liste over adresse jeg ikke vil modtage fra? Kan jeg bruge en
variabel eller en fil som reference i ^From?

Med venlig hilsen / best regards
Wilson Logistics (Denmark) A/S

Frank Nørvig
IT Support
Ph: +45 3251 7511
Ph: +45 3252 9800 ext. 258 (direct number)
E-mail: frank.norvig@dk.wilsonlog.com
Home page http://www.wilsonlog.com

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 22-10-01 22:55

On Mon, 22 Oct 2001 09:56:47 +0200, Frank Nørvig <crap@beerbrothers.dk> wrote:

> [...]
> har en lang liste over adresse jeg ikke vil modtage fra? Kan jeg bruge en
> variabel eller en fil som reference i ^From?

Du kan i hvert fald bruge INCLUDERC-direktivet i din
..procmailrc og have en særlig liste med alle dine spam-adresser
i. Se procmailrc(5)

Eftersom at du ikke sparer båndbredde ved at sende dem til
/dev/null ville jeg anbefale at du gemte dem i en fil for sig,
i fald du nu havde dummet dig med en af reglerne

vh.

Morten