Åfiskeri i de jyske åer
Fra : Claus

Dato : 19-01-01 00:37

Hej alle

Som forholdsvis nybagt lystfisker, har jeg læst meget om fiskeriet i
de jyske åer, men ikke fået prøvet det endnu.
MEN - til foråret skal det være.
Uvidende som jeg er (om dette!) spørger jeg derfor eksperterne:

Hvad er det bedste tidspunkt ( på året)?
Hvor er der bedst/hyggeligst?
Køber man dagkort eller hvordan er systemerne?
Skal man bestille i god tid?

Jeg havde tænkt mig at tilbringe en weekend (mere kan det desværre
ikke blive til når man har små børn) på projektet.
Jeg vil fiske flue/let spin
Jeg vil hellere fange mange små fisk end få store.

Idet jeg håber på nogle gode oplysende svar

Claus Stahnke

Fra : Lars Würtz Hammer

Dato : 22-01-01 19:36

Nu betyder det meget hvis du lige skriver hvilken å du tænker på !!!!
så kan det være en hel del nemmere at hjælpe... eler hvilket fiskeri du
gerne vil prøve.....

Fra : Claus

Dato : 22-01-01 23:33

Endelig en der svarer!
Jeg tænker netop ikke på nogen bestemt å, men vil indrette mit fiskeri
efter de lokationer der virker mest lovende.
Som jeg skriver vil jeg fiske flue/let spin, eller mere præcist: helst
tørflue, men alt let fluefiskeri har interesse, ligesom jeg godt kan
finde på at lægge fluekæppen en times tid og fiske lidt med små
spinnere på den lette spinnestang.
Kender du en god å, og ved du eventuelt hvilke fluer jeg skal binde og
hvilket tidspunkt på året der er bedst, vil disse oplysninger være
meget velkomne.
Min viden om disse ting begrænser sig til hvad jeg har kunnet læse om
i bladene.

Hilsen
Claus

Fra : Sportsfiskeri på opa~

Dato : 23-01-01 00:00

Hej Claus

Webmagasinet Sportsfiskeri på opasia.dk har flere artikler om
forskellige danske, fortrinsvis jyske åer, så her skulle der nok være
lidt inspiriation at hente.

On Mon, 22 Jan 2001 23:32:54 +0100, Claus
wrote:

> [...]
>meget velkomne.
>Min viden om disse ting begrænser sig til hvad jeg har kunnet læse om

Venlig hilsen
Sportsfiskeri på opasia.dk
http://www.opasia.dk/sportsfiskeri