GeForce -> GeForce2
Fra : Thomas Finnerup

Dato : 21-10-01 22:51

Hej,

Som skrevet i et tidligere indlæg var blæseren på mit GeForce-kort
gået i stå. Det begyndte at gå ud over stabiliteten, så jeg endte med
at købe et GeForce2 GTS.

Jeg synes ikke, at der er nogen særlig forskel i spil, og både
3DMark2000 og 3DMark2001 mener at kortet er ligeså langsomt/hurtigt
som mit gamle GeForce. Jeg må vel konstatere, at min aldrende 350 MHz
Pentium II CPU ikke er hurtig nok til at kunne udnytte kortet
ordentligt.

Hvor hurtig skal ens CPU være for at udnytte et GeForce2 GTS
ordentligt? Vil det nytte noget at opgradere min CPU til en 450 MHz,
som er det hurtigste mit bundkort understøtter, eller skal der mere
til?

Jeg har planer om at beholde denne PC når jeg en dag skal have en ny,
hvilket er grunden til at jeg valgte den forholdsvis lille (og
billige) opgradering til et GeForce2 GTS i stedet for GeForce3.

- Thomas

Fra : René Jensen

Dato : 21-10-01 23:07

Thomas Finnerup wrote:
> [...]
> som mit gamle GeForce. Jeg må vel konstatere, at min aldrende 350 MHz
> Pentium II CPU ikke er hurtig nok til at kunne udnytte kortet

Der er reelt ingen større ydelse-forskel fra Geforce256 til Geforce2
kortene (mener det er typisk er små 10-15%), du skal helt op have fat i
et Geforce3 kort før du virkeligt kan mærke forskellen. -Det er bl.a.
derfor jeg har valgt at vente til at skifte mit Geforce256 kort ud
indtil Geforce3 kommer ned i et prisleje, som jeg synes er rimelig.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Santa Xcaze

Dato : 22-10-01 09:14

Nu går jeg så udfra du mener på en 350 mhz cpu, for der er faenme forskel på
et geforce 2 gts og geforce 256 ... Hvis du har en tb 1000 mhz fx ....

Fra : Stine

Dato : 22-10-01 10:28

Overvej dit sprog. Internettet har etiske regler for at deltage i
diskussionsgrupper.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 22-10-01 11:02

Jeg vil også mene at det er helvedes meget forskel på et Geforce 1 og 2..
I 3DMark steg min fra 2300 til 2900..

P4 1.7GHz
256Mb RAM Spectec (Cas2)

Mvh Michael

Stine -> Det eneste du skal sige er "Alle strengene på violinen er sprunget"

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 22-10-01 14:21

Jeg fik ca. 1800 3dmarks i 3dmark 2001 med et GeForce 256 og en thunderbird
1,1 GHz.
Da jeg fik et GeForce 2 Pro med 64 ddr ram, så kom jeg op og scorede ca.
3600. Så konklutionen må være at du skal have en hurtig cpu og et nyt godt
motherboard (abit styrer!!!)

VH. Andreas Swiatek

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-10-01 17:46

On Mon, 22 Oct 2001 15:20:33 +0200, "Andreas Swiatek"
<Erne@get2net.dk> wrote:

> [...]
>3600. Så konklutionen må være at du skal have en hurtig cpu og et nyt godt

Heh, mit gamle GeForce256 fik 1.038 3DMarks (Detonator XP 21.81, 1024
x 768, 32 bit color, 24 bit Z-buffer, Double frame buffer).

Mit nye GeForce2 får 1.047 3DMarks (Detonator XP 21.83, 1024 x 768, 32
bit color, 24 bit Z-buffer, Double frame buffer).

Ikke ligefrem en forskel, der er værd at råbe hurra for. En del af
skylden må ligge i, at mit bundkort kun har AGPx2, hvor kortet jo
understøtter x4. Jeg ville gerne slå AGP-Turbo til (som skrevet i
svaret længere nede), men ikke hvis det vil få kortet til at gå op i
røg.

- Thomas

Fra : Thf

Dato : 22-10-01 20:22

> [...]
>understøtter x4. Jeg ville gerne slå AGP-Turbo til (som skrevet i
>svaret længere nede), men ikke hvis det vil få kortet til at gå op i
Nå, nu ikke så pivet vel, for så har du en legal undskylning for at
købe et spritnyt GF3.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-10-01 22:56

On Mon, 22 Oct 2001 19:21:33 GMT, tommy_friis@mail.dk (Thf) wrote:

> Nå, nu ikke så pivet vel, for så har du en legal undskylning for at
> købe et spritnyt GF3.

Tjah, men hvis min CPU ikke er hurtig nok til at udnytte et GF2, så er
den vel slet ikke hurtig nok til at udnytte et GF3. Det var også en af
grundene til, at jeg ville "nøjes" med et GF2.

- Thomas

Fra : Thf

Dato : 23-10-01 18:19

> [...]
>grundene til, at jeg ville "nøjes" med et GF2.
Nå, nu ikke så pivet vel, for så har du en legal undskylning for at købe
en ny process....... osv

Næste mail, mobo osv..
Slut herfra.
hygge

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 22-10-01 10:04

On Sun, 21 Oct 2001 21:51:09 GMT, TF@Picco.dk (Thomas Finnerup) wrote:

> [...]
> ordentligt? Vil det nytte noget at opgradere min CPU til en 450 MHz,
> som er det hurtigste mit bundkort understøtter, eller skal der mere

Jeg har i mellemtiden opdaget, at mit bundkort (AOpen AX6BC) har en
såkaldt AGP-Turbo jumper, som gør at AGP-porten kører med samme
hastighed som FSB'en (100 MHz i mit tilfælde). Spørgsmålet er bare, om
et GeForce2 GTS kan klare det?

- Thomas

Fra : Stine

Dato : 22-10-01 19:06

Det undrer mig at folk vil svarer på en person, der benytter uhøvisk tale.

Fra : Heinrich Borchmann

Dato : 22-10-01 20:25

On Mon, 22 Oct 2001 20:05:41 +0200, in dk.edb.hardware you wrote:

>Det undrer mig at folk vil svarer på en person, der benytter uhøvisk tale.

Ja... det syntes jeg fandme osse er for råddent, sådan en røvlam
møgspasserpik. Tag dig dog sammen for fanden og snak for helvede lidt
fucking ordenligt her i vores pissegode newsgroup.
Mvh. Janko

Fra : Andreas Swiatek

Dato : 22-10-01 21:28

1.
Før du begynder at brokke dig, så synes jeg du skal lære at sætte ordene i
rigtig form før du sender beskeden.
I den sammenhæng du skrev hedder det ikke svarer, det hedder svare!!!

2.
Jeg tror ikke jeg er den eneste i denne newsgroup, der er ved at være træt
af dit brok over folk du ikke synes snakker pænt.
Jeg har set tre eller fire indlæg i dag, hvor du brokker dig over de samme
ugyldige ting. Og det handler hele tiden om folks tale, jeg kan personligt
ikke se det grimme i beskederne!

Hilsen Andreas Swiatek.