Pirkefarver
Fra : Erik Munck

Dato : 17-01-01 16:02

Hej

Som sædvane ævler NE om alt andet, - det er ham der bygger splitcanestænger
af hele tonkin. Det kunne ET dog fatte og forklarede sammenhængen.

FARVER - det virker på Bornholm ( nu er der nok nogen der siger, at det er
der der er flest torsk ) ikke også - NE & ET.

Røde, grønne og gule farver er altid sikre samt nogle gange sort. Klare
farver er de bedste, cykellak er udmærket og kan købes i små dåser.

Muncken

Fra : Alex Linaa

Dato : 19-01-01 15:24

"Erik Munck" <erik.munck@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Røde, grønne og gule farver er altid sikre samt nogle gange sort. Klare
> farver er de bedste, cykellak er udmærket og kan købes i små dåser.

Jeg har haft ganske gode fangster med mørke pirke, påmalet en sidelinie og
et øje med "selvlysende" maling - Fosforiserende hedder det vist.
Jeg kan ikke huske hvad denne maling hedder, men den er af den slags man kan
"lade op" med sollys eller en lommelygte, og jeg købte den i en
hobbyforretning. (Og nej, jeg ved ikke om det er en miljøbelastning og en
trussel mod svenske bjerggeders forplantningsevne!)

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 19-01-01 16:32

På Stenomuseet i Århus sælger de selvlysende smelteplasticperler,
de der perler som ungerne laver mønstre af og smelter sammen med strygejern,
de har også nogen selvklæbende plasticfigurer i samme materiale.
Jeg købte nogle med tanke på ophængere, men de må vel også kunne monteres
på en pirk?

mvh Niels

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 19-01-01 16:49

Forresten - hvis det er hun-geden du maler selvlysende burde det vel ikke
nedsætte forplantningen, der kan være fandens mørkt i Sverige.

Fra : Henric Blomqvist

Dato : 19-01-01 17:43

)) Fyndig!
...från en svensk sportfiskare.