netværk
Fra : Jørgen

Dato : 21-10-01 20:06

Jeg har to maskiner med hver sin netkort, og som er
forbundet til en switch, jeg har ADLS forbindelse. samt Norton Firewall.

Switch har et Uplink stik, og 5 andre stik (1X, 2X, 3X, 4X og 5X)

Jeg kunne godt tænke mig at dele filer, programmer, scanner og printer.
uden at der er andre ude fra komme på, jeg tænker på hacker.

Hvordan bære man sig ad.

på forhånd tak
hilsen
Jørgen

Fra : René Jensen

Dato : 21-10-01 21:49

"Jørgen" wrote:

> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at dele filer, programmer, scanner og printer.
> uden at der er andre ude fra komme på, jeg tænker på hacker.

En måde er at lade din ADSL forbindelse gå direkte til en server med en
firewall installeret - denne server er så forbundet til din switch.
Ulempen er at du altid skal have en computer stående kørende, det kan
kun betale sig hvis du også har en web/ftp-server kørende.

En anden måde er at forbinde sin ADSL forbindelse til en router, som
igen er forbundet til switch'en. Her behøves ikke at have en computer
kørende hele tiden, så snart en computer bliver tændt vil den have
adgang til internettet (via router'en) og andre computere (via.
switch'en).

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Stine

Dato : 23-10-01 07:44

Jeg tilslutter mig forslaget med firewallen. Du skal så bare huske at
definerer en anden port til den interne adgang i din firewall for dine fil
og printer connections.