USB-Scanner
Fra : Morten

Dato : 21-10-01 19:54

Hej
Jeg har lige købt en usb-scanner.
Når jeg tilslutter scanneren, skriver computeren at den har fundet ny
hardware.
Den ny hardware den har fundet er usb-porten. Som den vil have en driver
til.
Den finder selv en driver i Windows som den installere, men når den er
færdig med det. skriver den at det ikke er den rigtige driver.

Hvor finder jeg den rigtige driver, og hvorfor er der først når scanneren
bliver tilsluttet at den vil have en driver?

Når det ikke er noget tilsluttet kan jeg se "usb rod-hub" og "VIA USB
universel værtscontrollere" i enhedshåndtering og der vises ikke fejl på
dem.

Jeg har aldrig brugt usb porten før.

Morten

Fra : raven

Dato : 21-10-01 20:44

On Sun, 21 Oct 2001 20:54:26 +0200, "Morten" <morlau@email.dk> wrote:

> [...]
>
>Når det ikke er noget tilsluttet kan jeg se "usb rod-hub" og "VIA USB
>universel værtscontrollere" i enhedshåndtering og der vises ikke fejl på

Jamen, det er da godt, at usb rod-hub osv. er i enhedshåndtering. Men
hvis driveren ikke er rigtig, og den ovenikøbet finder den i windows,
så må du forsyne windows med en scanner driver. Det må der da have
været med. Det eneste der behøves til en scanner er en twain-driver.
Så vil word, paintshop pro og lignende programmer kunne bruge
scanneren.

At den skal være tændt for at bede om en driver er vel ikke underligt.
Da driveren er forkert har den aldrig installeret en driver og den vil
blive ved at spørge så.

mvh

John

Fra : Morten

Dato : 21-10-01 22:27

Scanneren er installeret
Når jeg prøver at opdatere UBS divece i enhedshåndtering skriver den først
st den har fundet en bedre driver.
Når den nye driver er kørt ind, skriver den at installationen mislykkes
fordi der ikke blev angivet en funktionsdriver til denne enhed.

Skulle det ikke være scanneren, og ikke ubs porten computeren finder, som ny
hardware når jeg tilslutter scanneren.

Med Venlig hilsen

Morten

Fra : Esben

Dato : 21-10-01 22:34

"Morten" <morlau@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når det ikke er noget tilsluttet kan jeg se "usb rod-hub" og "VIA USB
> universel værtscontrollere" i enhedshåndtering og der vises ikke fejl på

Af og til skal man installere det medfølgende software, INDEN det nye udstyr
tilsluttes. Hvilken slags scanner har du købt?

--
Esben

Fra : Jørn Damgaard

Dato : 22-10-01 02:17

Har du prøvet at downloade den nyeste driver fra producentens site? Det kan
måske løse problemet.

Jørn Damgaard
BearMan@vip.cybercity.dk

Fra : kjaer

Dato : 22-10-01 10:26

> [...]
>
> Når det ikke er noget tilsluttet kan jeg se "usb rod-hub" og "VIA USB
> universel værtscontrollere" i enhedshåndtering og der vises ikke fejl på

Med en agfa scanner er det vigtigt at softwaren instaleres før scanneren tilsluttes første gang. ellers skal der rettes i
reg.databasen.

Fra : Stine

Dato : 22-10-01 10:37

Som du skriver det, opdager din PC først at du har USB porte i forbindelse
med at du er begyndt at bruge dem ??
Er det rigtigt, er der noget galt, du kan ikke have tjekket
systemegenskaber før ??
Du bør sørge for at porten er installeret, før du prøver at installerer
enheder der skal bruge porten.

Prøv først at bruge usben efter dens installationsgenstart.