Medicinsk engelsk
Fra : Kat

Dato : 21-10-01 17:38

Hejsa.
Jeg har brug for et kursus i medicinsk engelsk - gerne som
fjernundervisning.
Nogen der ved hvor jeg finder et sådan kursus?
Jeg bor ved Hillerød, Sjælland, og har bil til at komme rundt
med.

Indlægget sendt til dk.undervisning + dk.undervisning.fjern +
dk.helbred
FUT sat til dk.undervisning
--
/kat
---

Fra : Finn Jensen

Dato : 21-10-01 17:57

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse
> /kat
> ---
> www.symbiose.subnet.dk
> Fysisk og psykisk sundhed
> Forkæl dig selv eller din nærmeste

Hej,

Jeg har lige set din udemærket hjemmesiden men jeg har nu et spørgsmål.
(Sikkert OT for gruppen)
Ang. healing....tilsyneladende kan alle lære dette men skal man ikke have
nogle "medfødte" egenskaber for dette?. Ellers kan det vel blive til en gang
klapsalveri??. Jeg har personligt flere gange oplevet en healer og hans
egenskaber overgik al "fornuft". Så jeg mener at disse egenskaber skal være
medfødt. Jeg har nær sagt skal være en gave fra Gud.

Hvordan undgår man kvaksalver indenfor healingen og kan man rent faktisk
lære healing som almindelig "dødelig" ??

PS: Undskyld jeg ændrede din FUT men fandt dette mere passende her
--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Kat

Dato : 22-10-01 10:31

>Finn Jensen stillede en del udemærkede spørgsmål ang. healing.

Hej Finn.
Da jeg _kun_ er webmaster, og i familie med massøren, for den
omtalte hjemmeside, så jeg kan ikke svare dig
Men jeg har videresendt dine gode spørgsmål til massøsen.
Jeg vender tilbage, når jeg hører noget.
--
/kat
---

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-10-01 12:44

> [...]
> omtalte hjemmeside, så jeg kan ikke svare dig
> Men jeg har videresendt dine gode spørgsmål til massøsen.
> Jeg vender tilbage, når jeg hører noget.

Fedest . Glæder mig til at høre nærmere

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 22-10-01 17:40

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
være
> medfødt. Jeg har nær sagt skal være en gave fra Gud.

Dygtige healere hænger ikke på træerne, det kan vi godt blive enige om. At
deres evner er medfødte, er jeg heller ikke i tvivl om. Jeg mener dog at vi
alle har denne gave, blot ved vi det ikke, eller vi ved måske bare ikke
hvordan vi kan bruge den.
Man lærer ikke bare at heale ved at gå på en eller anden skole, eller ved at
få en "indvielse". Der kræves en meget dyb forståelse af sig selv, og af
hvad healing egentlig er. Dette kan af nogle mennesker opnåes ved
dybdegående terapi, eller medotation, og nogle har denne forståelse
spontant.

> Hvordan undgår man kvaksalver indenfor healingen og kan man rent faktisk
> lære healing som almindelig "dødelig" ??

Alle healere er almindelige dødelige mennesker, lige som alle andre. Det
siger de nok også selv, hvis du spørger dem.

MVH. Thomas

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-10-01 21:18

"Thomas M. Christensen" <lsd@GUESSWHAT.adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad healing egentlig er. Dette kan af nogle mennesker opnåes ved
> dybdegående terapi, eller medotation, og nogle har denne forståelse

Jo men det jeg oplevede var en healer som kunne "se igennem mig". Det vil
sige at jeg aldrig har mødt kvinden og fortalt om min allergi og nyre
sygdom alligevel kunne hun "se gennem" mig og fortælle hvad der var galt med
mig. Dette er sq ikke tillærte egenskasber eller hvad?. En hver kan vel
sætte et skilt op på garagen hvor det står Healer mne jeg mene at der er for
mangeplattenslagere i Helaling. Så spørgsmålet er hvordan jeg kan vide mig
sikkeer på at det er en "rigtig" healer og ikke et elller andet fjols fra et
AOF kursus??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 22-10-01 21:33

> [...]
> sige at jeg aldrig har mødt kvinden og fortalt om min allergi og nyre
> sygdom alligevel kunne hun "se gennem" mig og fortælle hvad der var galt

Det er efter min bedste overbevisning muligt at lære at sanse den slags som
du beskriver ovenfor. Det er dog ikke noget man bare lige gør; Det kræver at
man lærer sine egne energier at kende, herved lærer man at se andres energi
også.

> [...]
> sikkeer på at det er en "rigtig" healer og ikke et elller andet fjols fra

Det kan du ikke vide før du har prøvet vedkommendes behandling, medmindre du
da har de ovenfor nævnte evner til at se andre menneskers energier og tyde
dem.

MVH Thomas

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-10-01 21:44

> [...]
at
> man lærer sine egne energier at kende, herved lærer man at se andres

jo men hvordan vil du lære dette?. Eks. jeg så på alternativ messen i
weekenden en astrolog der lage horoskrop og da folk betalte en million gik
hun ud bag ved og tændte for computeren og Astro Visial??. Det er da
plattenslageri eller hvd??

> [...]
du
> da har de ovenfor nævnte evner til at se andre menneskers energier og tyde

Jo jeg kan godt se forskel på plattenslagere og virkelige healere. Et
eksempel er Hans Bertelsen som er genial uanset om man er troende eller ej.
Og disse "spøgelse uddrivere" findes også. Jeg er meget skeptisk over for
alle disse "unaturlige" ting men som videnskabsmand så må man altså en gang
overgive sig til det unaturlige. Men en stor del er altså en gang
plattenslageri.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : eleni

Dato : 23-10-01 01:21

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> "Thomas M. Christensen" <lsd@GUESSWHAT.adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Dette kan du ikke lære på kurs. Jeg tror ikke det finnes noen snarvei
heller. Det kreves tid, det kreves erfaring og trening. Jeg er selv healer
og healerlærer, men jeg kan ikke lære andre å gjøre slike ting. Jeg
oppfordrer mine elever til å behandle seg selv hver eneste dag, og legge
merke til og notere alt de da opplever, og stole på sin intuisjon. De
fleste opplever etterhvert å få visse "bilder", "beskjeder", forståelse osv
av hva som skjer. Dette er ingen eksakt vitenskap, så det er vanskelig å
lage et undervisningsprogram eller sette visse standarder.

Kanskje er ikke healing så unaturlig.

Eleni

Fra : nils gert høj waale

Dato : 22-10-01 18:31

Kan alle lære healing ? muligvis, men ikke alle kan gøre det til en levevej
! For år tilbage da fodzoneteapi kom frem, blev der ret hurtigt uddannet
mange flere end der var kunder til. De mest driftige af disse lavede så
kurser og fik en indkomst, ved at uddanne endnu flere fodzoneteapeuter. Det
samme er sket eller er ved at ske, med alle andre former for alternativ
behandling. Resultatet er at det alt sammen bliver mere og mere udvandet og
det gælder nok især begrebet healing, som efterhånden dækker alt lige fra at
sende en venlig tanke til sin syge moster og til virkeligt at kunne sanse
andres energikroppe og gøre indgreb her i. Hvis man ikke er født med særlige
evner, er min antagelse, at det nok tager 8-10-15 år, at lære at heale i den
betydning, at man kan sanse er andens energikrop og gøre indgreb, og nogen
vil aldrig kunne lære det, vil ikke kunne mobilisere tilstrækkelig
beslutsomhed. Nogle få kan muligvis vække evnerne meget hurtigt. De fleste
kan lære massage og samtaleterapi på et rimeligt niveau på 3-4 år, hvilket
(sammen med lidt god tro og urtete) det er blevet alment at kalde healing.
Det er OK for mig, bare man ved hvad man får (betaler for). I den
alternative verden kom der for 12-14 år siden nogle bøger, hvor hovedtemaet
var: Det er OK at være rig (i materiel betydning), nu vel, det er også OK,
men jeg så hellere at det handlede om: Hvad er et rigt liv (i åndelig
betydning). Kan du finde ud af denne suppedas og tage et standpunkt, så er
du godt på vej til at "heale" dit selv. hilsen nighwa.

Fra : Finn Jensen

Dato : 22-10-01 21:20

"nils gert høj waale" <nighwa@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Kan alle lære healing ? muligvis, men ikke alle kan gøre det til en
levevej
> ! For år tilbage da fodzoneteapi kom frem, blev der ret hurtigt uddannet

/Klip/

Jo kroppen er i stand til at helbrede sig selv men du er altså ude i
ekstremerne lige nu !. Det kræver en indsigt som du ikke får på et tilfældig
AOF kursus.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : eleni

Dato : 23-10-01 01:06

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> Hej,
> Ang. healing....tilsyneladende kan alle lære dette men skal man ikke have
> nogle "medfødte" egenskaber for dette?.

Jo, man trenger måskje en medfødt _intensjon_ om å hjelpe andre mennesker.
Intensjon er faktisk en av de viktigste redskapene i healing.

> Hvordan undgår man kvaksalver indenfor healingen

Kvaksalvere vil alltid finnes i enhver terapautsammenheng. I Norge har vi
healerforbund som godkjenner healere etter visse kriterier.

> og kan man rent faktisk
> lære healing som almindelig "dødelig" ??

Javisst. Du kan lære å heale, men hvor dyktig du vil bli avhenger av en
rekke ting. Som jeg sa ovenfor så er din intensjon/ønske om å hjelpe andre
en viktig faktor. Teknikken kan du nok lære på et weekendkurs, men etterpå
må du kanskje trene i flere år før du oppnår ønskede resultater. Det er
veldig individuelt. Hvis du har spesielle interesser for dette, vil jeg
anbefale deg å ta en titt på www.angelreiki.nu Jeg har ingen personlig
forhold til denne webside, så dette er ikke ment som reklame - bare et
vennlig forslag.
Med hilsen
Eleni