Åndbare waders
Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 13-01-01 17:08

Nu er det jo tiden, hvor mange (grej-)butikker holder udsalg. Jeg har set et
par Fenwick åndbare waders nedsat med 55%. Kan man holde varmen i dem, hvis
man ifører sig noget fleece-halløj under eens bukser eller skal jeg ud og
investere i nogle neoprenwaders?

Martin N. Rasmussen (=> http://hjem.get2net.dk/Aslan)
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/
Besøg Jagt & Fiskerimagasinet, Aasvej 87 - Vildsund
7700 Thisted, Tlf. 97 93 13 25

Fra : Lars Würtz Hammer

Dato : 13-01-01 20:04

Jeg kender ikke til om man kan holde varmen i åndbar Waders men...... husk
at det tøj du har på inden under Wadersne også skal være åndbar eller er der
ingen ide i at købe sådanne waders

Fra : Thor O.Pedersen

Dato : 13-01-01 23:05

Hei
I Nord-Norge hvor jeg bedriver mitt fiske, er ikke denne type vadere egnet
når gradestokken kryper under 10 C i vannet. Det blir da for kaldt. Under
vårfisket etter laks f.eks.. er det bare neopren som duger. Dette uansett
hva du måtte ha av bekledning under. Senere på sommeren med høyere
vanntemperaturer (over 10C), er de derimot meget behagelige om du har tøy
tilpasset denne bruken. Spesielt om du går "lange" strekker under fisket.Det
viktigste er att tøylaget nærmest huden raskt transporterer bort fuktigheten
fra kroppen. Utenpå dette tøyet, er fleece absolutt å foretrekke.

Fiske Hilsen Fra Thor O.Pedersen

<*)(((((((><(
"Martin Nystrup Rasmussen" <nystrup@get2net.dk> skrev i melding

Fra : Balthazar

Dato : 14-01-01 05:27

Ja, jag har andningsvadare med samma underställ som jag använder då jag
dyker med torrdräkt. Fungerar bra!
/H

Fra : Vagn Hansen

Dato : 14-01-01 15:08

Hej Martin

Jeg har et par åndbare vaders som jeg brugte her mellem jul og nytår, på de
fynske kyster.
Jeg havde et par lange uldunderbukser og et par fleesbukser på under og
kunne gå i vand til skridtet i flere timer i træk uden at fryse.

Med lystfisker hilsen

Vagn Hansen
vagn@superbruger.dk
http://home4.inet.tele.dk/vhdesign/Billeder.htm (billeder fra